| کد خبر: 222132 |

سیاست‌های دوست‌دار خانواده در حوزه حمل‌و نقل تبیین ‌شود

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: توجه دادن به بحث خانواده و سیاست‌های خانواده در حوزه حمل و نقل اهمیت دارد و انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی در این زمینه توجه کافی داشته باشد.

تین نیوز

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: توجه دادن به بحث خانواده و سیاست‌های خانواده در حوزه حمل و نقل اهمیت دارد و انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی در این زمینه توجه کافی داشته باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «معصومه ابتکار» امروز (یکشنبه) در ارتباط ویدئو کنفرانسی با برنامه «پویش زنان علیه سوانح رانندگی» که در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: ما هم در معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در حمایت از ارتقای سطح آگاهی، شناخت و مهارت‌ها در این حوزه اعلام آمادگی می‌کنیم.

معاون رییس جمهوری به ضرورت اصلاح سبک زندگی در موضوع رانندگی و چگونگی استفاده از خودرو اشاره کرد و افزود: اغلب خانواده‌های ایرانی دارای خودرو هستند و جوانان هم پس از رسیدن به سن قانونی به خودرو دسترسی دارند، بنابراین استفاده درست از خودرو مهم است، البته در این حوزه آموزش و پرورش اقداماتی انجام داده، اما در حوزه آموزش عالی کارهای کمتری دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه توجه سازمان‌های مردم‌نهاد به موضوع آموزش و آگاهی‌بخشی در حوزه ایمنی حمل و نقل ارزشمند است، برای ارائه وسایل آموزشی مرتبط با این موضوعات اعلام آمادگی کرد.

ابتکار گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد باید در این حوزه حساس باشند، این موضوع از زاویه روان‌شناختی نیز نیاز به توجه و پیگیری دارد، ضمن اینکه انتظار می‌رود در مساله خانواده نیز وزارت راه و شهرسازی توجه کافی داشته باشد.

وی بیان‌داشت: در ستاد ملی خانواده، شاخص‌های خانواده تبیین شده و حمایت از خانواده یکی از رویکردهای مهم دولت است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت توجه به بحث خانواده و سیاست‌های خانواده در حوزه حمل و نقل، تاکید کرد: به‌تازگی مکاتبه‌ای با وزیر راه و شهرسازی درباره سیاست‌های دوست‌دار خانواده در حوزه حمل و نقل و شهرسازی داشتم تا این سیاست‌ها را تکمیل کنند.

وی افزود: باید سعی شود در قالب تکالیف رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی حمایت از خانواده و همچنین سیاست‌های رییس‌جمهوری در حمایت از  خانواده، به دور از کلی‌گویی شاخص‌هایی داشته باشیم.

ابتکار تاکید کرد: هر بخش باید براساس شاخص‌های توانمند، سیاست‌های دوست‌دار خانواده را حداکثر تا پایان سال داشته باشد و اجرایی کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.