| کد خبر: 221327 |

شهمیرزاد از اجرای طرح آبخیزداری حوضه گل رودبار بهره‌مند شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر گفت: اجرای طرح آبخیزداری به حجم ۲هزار و ۸۰۰ متر مکعب در حوضه گل رودبار این شهرستان تکمیل و شهر شهمیرزاد با جمعیت ۱۷ هزار نفر از مزایای آن بهره‌مند شدند.

تین نیوز

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر گفت: اجرای طرح آبخیزداری به حجم ۲هزار و ۸۰۰ متر مکعب در حوضه گل رودبار این شهرستان تکمیل و شهر شهمیرزاد با جمعیت ۱۷ هزار نفر از مزایای آن بهره‌مند شدند.

به گزارش تین نیوز از سمنان حمیدرضا عبدوس ، ابراز داشت: مهدیشهر اولین شهرستان در استان سمنان و جزو اولین شهرستان‌های کشور در اجرای طرح‌های آبخیزداری از محل اعتبارات امسال است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر افزود: طرح‌های آبخیزداری در حوضه گل رودبار در بالادست شهر شهمیرزاد اجرا شده و موجب بهره‌مندی جمعیت ۱۷ هزار نفری این شهر می‌شود.

وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در حوضه گل‌رودبار از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است.

وی بیان کرد: ۹ طرح آبخیزداری مانند بند خاکی و بند سنگ و ملات به حجم ۲ هزار و ۸۰۰ متر مکعب در حوضه آبخیز گل رودبار امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی احداث و تکمیل شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر اظهار داشت: امسال اجرای طرح‌های مکانیکی آبخیزداری مانند بند سنگ و ملات به حجم پنج هزار متر مکعب در ۲ حوضه آبخیز با صرف ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برنامه‌ریزی شد که حوضه گل رودبار تکمیل و حوضه هیکو در دست احداث و تکمیل است.

عبدوس اضافه کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اجرا شده در سه سال گذشته(۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹) از لحاظ وسعت و حجم طرح در شهرستان مهدیشهر با کارهای انجام شده در ۱۰ سال گذشته برابری می‌کند.

وی یادآور شد: سه سال گذشته ۲۸ هزار متر مکعب طرح‌ آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز شهرستان مهدیشهر از محل صندوق توسعه ملی اجرایی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر خاطرنشان کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری نقشی مهم در کنترل سیلاب و رواناب‌های حاصل از بارش باران، تقویت سفره آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک دارد و بر همین اساس انجام عملیات مکانیکی و زیستی در قالب طرح‌‎های آبخیزداری در حوضه های آبخیز مهدیشهر در دستور کار است.

شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدیهشر در ۳۰ کیلومتری شمال سمنان واقع شده و جمعیتی نزدیک به ۲۵ هزار نفر دارد.

شهمیرزاد از سال ۱۳۸۶ شهر نمونه گردشگری کشور معرفی شد و در ارتفاع بیش از هزار و ۹۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

شهرستان مهدیشهر ۱۵حوضه آبخیز دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.