| کد خبر: 221322 |

عشایر استان سمنان از مناطق ییلاقی خارج شدند

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: عشایر استان از مناطق ییلاقی خارج شدند و از بیستم آبان وارد مناطق قشلاقی می‌شوند.

تین نیوز

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: عشایر استان از مناطق ییلاقی خارج شدند و از بیستم آبان وارد مناطق قشلاقی می‌شوند.

به گزارش تین نیوز از سمنان ، مراد خادم ابراز داشت: زمان آغاز کوچ بهاره عشایر استان سمنان به مناطق ییلاقی اردیبهشت ماه است و امسال به دلیل شیوع کرونا کوچ کمی با تاخیر انجام شد و در اوایل تیر ماه تمام عشایر استان در مناطق ییلاقی مستقر شدند و اکنون عشایر از منطقه ییلاقی خارج شدند و مشغول طی مسیر برای رسیدن به مناطق قشلاقی هستند.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان یادآور شد: ۲۰ تا ۲۵ درصد عشایر در مناطق قشلاقی استان را عشایر مهمان از استان‌های دیگر تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: عشایر مهمان از استان‌های مختلف مانند تهران برای گذراندن فصل سرما به مناطق قشلاقی استان سمنان کوچ می‌کنند.

وی بیان کرد: ۷۵ درصد عشایر استان از مناطق ییلاقی به مناطق قشلاقی در داخل استان کوچ می‌کنند و بقیه عشایر به مناطق قشلاقی خارج از استان کوچ می‌کنند.

خادم تصریح کرد: برخی عشایر استان سمنان که برای گذراندن فصل سرما از استان خارج می‌شوند بیشتر به مناطق قشلاقی  در استان‌های گرمسیری مانند خراسان جنوبی کوچ می‌کنند.

وی اظهار داشت: مناطق جنوبی استان سمنان جزو مناطق قشلاقی و مناطق شمالی استان جزو مناطق ییلاقی عشایر استان سمنان به شمار می‌رود.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان خاطر نشان کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب در زمستان سال گذشته امسال مناطق ییلاقی  استان سمنان با کمبود آب مواجه نبود و مناطق قشلاقی نیز با کمبود آب مواجه نیست و در صورت نیاز با تانکر آبرسانی خواهد شد.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.