| کد خبر: 221241 |

سفرهای مردم محدود می‌شود؟

در پی گلایه‌های وزیر بهداشت از جریمه نشدن پروتکل شکن‌های بهداشتی و بسته نشدن جاده‌های کشور و اعلام آمادگی وزیر راه برای اعمال محدودیت‌ها در صورت ابلاغ، باید دید که روزهای پیش رو که شیوع ویروس کرونا هر روز رکورد تازه‌ای از خود ثبت می‌کند، ترددهای بین شهری و سفرهای مردم مشمول محدودیت و ممنوعیت می‌شود؟

تین نیوز

در پی گلایه‌های وزیر بهداشت از جریمه نشدن پروتکل شکن‌های بهداشتی و بسته نشدن جاده‌های کشور و اعلام آمادگی وزیر راه برای اعمال محدودیت‌ها در صورت ابلاغ، باید دید که روزهای پیش رو که شیوع ویروس کرونا هر روز رکورد تازه‌ای از خود ثبت می‌کند، ترددهای بین شهری و سفرهای مردم مشمول محدودیت و ممنوعیت می‌شود؟

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در شرایطی که طی هفته‌های اخیر هر روز ویروس کرونا برگ دیگری از رکوردهای تلخ خود رو کرده و شمار بیشتری از شهروندان را به آمار مبتلایان و جانباختگان کرونایی ایران اضافه می‌کند،  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- در یکی از صریح‌ترین انتقادات خود گفت: اگر این بال شکسته ما را ترمیم نکنند، اپیدمی در این مملکت جمع نمی‌شود و ما ته رودخانه باید جنازه جمع کنیم.

وی افزود: در ستاد ملی تقاضا کردیم که هر کس که ماسک نزد، جریمه کنید، اما بروید آمار را دربیاورید که چند نفر را جریمه کردند. گفتیم جاده ببندید، چندتا را بستند؟ اینطور که نمی‌شود اپیدمی جمع کرد. اگر این بال شکسته ما را ترمیم نکنند، اپیدمی در این مملکت جمع نمی‌شود و ما ته رودخانه باید جنازه جمع کنیم. بعد از مدتی هم پرسنل من هم می‌بُرند و می‌روند. البته آنها به خیابان نمی‌روند، بلکه به خانه‌هایشان می‌روند. امیدوارم خداوند چنین روزی را نیاورد، اما اگر روزی خستگی و بی توجهی دیگران به حریم همکاران من شدت پیدا کرد، به خیابان نمی‌آیند و اهل غربتی بازی نیستند، بلکه می‌روند در خانه می‌نشینند و آن روز، روز سختی است و غیرقابل تحمل است.

در همین راستا محمد اسلامی -وزیر راه وشهرسازی- با اشاره به اینکه آماده اجرای همه پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید وزارت بهداشت از جمله محدودیت‌های تردد در صورت ابلاغ هستیم، به ایسنا گفت: از همه مردم خواهش می‌کنیم در این شرایط که شیوع ویروس کرونا در کشور افزایش یافته به خاطر خودشان و خانواده‌هایشان هم که شده، مسافرت نروند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به دغدغه‌ها و گلایه‌های وزیر بهداشت مبنی بر اینکه اوضاع کشور از نظر شیوع ویروس کرونا اصلا مناسب نیست و چرا جاده‌ها بسته نمی‌شوند، آیا آمادگی ایجاد محدودیت‌های تردد را دارید؟ ادامه داد: رئیس جمهوری بارها در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کردند که وزیر بهداشت هر پروتکلی را می‌خواهد برای کنترل ویروس کرونا اجرا کند مختار است آن را با همکاری وزارت کشور انجام دهد و تا کنون هیج پروتکلی که وزیر بهداشت بر اجرای آن تاکید داشته مغفول نمانده و  آن را اجرایی کردیم. در همین راستا اگر محدودیت ترددی از سوی وزیر  بهداشت مانند هفته گذشته اعلام شود وزارت راه و پلیس راه آماده اجرای آن هستند و به سرعت آن را انجام می دهیم.

حالا باید دید در شرایطی که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اعمال محدودیت‌های تردد و حتی بسته شدن جاده‌ها در خواست داده و ستاد ملی کرونا هم به گفته وزیر راه آماده و مهیای اعمال تاکیدات وزیر بهداشت است، چرا تا کنون و با وجود رکوردشکنی‌های روزانه کرونا خبری از این محدودیت‌ها نیست و حتی پس از اعمال محدودیت‌های جدید و تعطیلی ادارات و دستگاه‌های دولتی برای کنترل این ویروس، جاده‌ها بسته نمی‌شود که مردم به مسافرت نروند؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.