| کد خبر: 209263 |

تداوم بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور کماکان ادامه دارد، گفت: روز جمعه (۲۹ فروردین‌ماه) سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور کماکان ادامه دارد، گفت: روز جمعه (۲۹ فروردین‌ماه) سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی امروز (۲۵ فروردین‌ماه) در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب، برخی مناطق جنوب شرق، شمال غرب و غرب کشور و در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور بارش باران، گاهی همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در ارتفاعات و مناطق سردسیر نوار شمالی کشور بارش به شکل برف خواهد بود، تشریح کرد: روز سه‌شنبه (۲۶ فروردین‌ماه) بارش در نیمه شرقی کشور با کاهش نسبی دما همراه است. همچنین در برخی مناطق غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز نیز رگبار باران همراه با رعد و برق رخ می‌دهد.

ضیاییان ادامه داد: روز چهارشنبه (۲۷ فروردین‌ماه) در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، به تدریج کرمان و مناطقی از سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز پنج‌شنبه (۲۸ فروردین‌ماه) علاوه بر مناطق مذکور، گستره بارش به شرق و مرکز کشور می‌رسد، تصریح کرد:‌ از روز جمعه (۲۹ فروردین‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی جدید از غرب و شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، رگبار و رعدو برق همراه با وزش باد شدید آغاز می‌شود و به تدریج این شرایط جوی بیشتر مناطق نیمه شمالی کشور را دربر می‌گیرد.  

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی امروز و فردا (۲۵ و ۲۶ فروردین‌ماه) دریای خزر مواج است و امروز شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۲۶ فروردین‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری، در بعدازظهر رگبار باران همراه با وزش باد، با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی گراد و روز چهارشنبه (۲۷ فروردین‌ماه) صاف تا کمی ابری، با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی گراد پیش‌بینی می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.