| کد خبر: 208081 |

تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۸۵۸ نفر افزایش یافت

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با اضافه شدن ۴۲ مبتلای جدید تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۸۵۸ نفر افزایش یافت.

تین نیوز

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با اضافه شدن ۴۲ مبتلای جدید تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۸۵۸ نفر افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، دکتر علی‌ اصغر انجیدنی افزود: ۵۲۹ نفر از کل بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.
وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۱۰۵ بیمار مبتلا به کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را در خراسان رضوی دارد و پس از آن دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام با ۷۲ نفر در رده‌های بعدی شیوع کرونا قرار دارد.
دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی تربت‌حیدریه و سبزوار هر کدام ۵۹ نفر است و دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز تاکنون ۳۴ مبتلا به کرونا داشته است.  
انجیدنی افزود: ظرف روزهای ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ تا سوم فروردین ماه ۱۳۹۹ چهار هزار و ۴۳۵ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند.  
وی ادامه داد: در این مدت تاکنون دو هزار و ۸۵۸ نفر از شهروندان اهل خراسان رضوی که به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.  
دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دو هزار و ۶۵۳ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون هزار و ۴۵۴ نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل بازگشته‌اند.
انجیدنی تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده را ۹۷ تن اعلام و بیان کرد: ۶۴ تن از این جانباختگان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۱۲ تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیشابور و هشت تن هم در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام فوت کرده‌اند همچنین حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی گناباد ۶ فوتی، تربت حیدریه چهار و سبزوار سه فوتی بر اثر کرونا را ثبت کرده اند.
افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.