| کد خبر: 207722 |

◄ نظرسنجی ایسپا: چند درصد مردم موافق قرنطینه شدن شهرها هستند؟

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته 89.4 مردم موافق قرنطینه شدن شهرهایی که ویروس کرونا در آن شایع‌تر است، هستند.

تین نیوز

گسترش روزافزون مبتلایان به بیماری کووید 19، پیشنهاد قرنطینه شهرها را به دنبال داشت؛ اقدامی که در نخستین روزهای شروع این بیماری در ووهان چین رخ داد و دست کم در کند کردن سرعت شیوع تاثیرگذار بود. قم، اولین شهر ایران بود که کویید 19 در آن شناسایی شد. اما هم مسئولان وزارت بهداشت و هم شخص رئیس جمهور با واژه قرنطینه بیگانه اند و آن را نمی‌پذیرند.

به گزارش تین نیوز، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران با نظرسنجی از مردم، میزان موافقت آن‌ها درباره قرنطینه شدن شهرها را سنجیده است.

این نظرسنجی در تاریخ 21 تا 25 اسفند 1398 در سطح ملی با اندازه نمونه 1554 نفر به صورت مصاحبه تلفنی انجام شده است. از شمار پاسخگویان 50.1 درصد مرد و 49.9 درصد زن بودند. آمارها نشان می‌دهد که ۷۵.۲ درصد پاسخگویان به میزان زیاد و خیلی زیادی نگران ابتلای خود یا اعضای خانواده‌شان به ویروس کرونا هستند و زنان بیش از مردان نگران‌اند که این میزان نگرانی در افراد 30-49 سال بیشتر است.

مسئله مهم میزان رضایت شرکت کنندگان نظرسنجی از قرنطینه شدن شهرهاست. قرنطینه که در این جا محدود شدن ورود و خروج شهرها، تعطیلی شهر و عدم خروج مردم از منازل به جز برای امور ضروری است؛ با 89.4 درصد موافق روبه‌رو شد.

در این مقایسه، زنان بیشتر از مردان موافق قرنطینه هستند و با افزایش سطح تحصیلات میزان موافقت با قرنطینه شهرهای با شیوع بالا نیز افزایش پیدا می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.