| کد خبر: 207665 |

چرا نمی‌شود تهران را قرنطینه کرد؟ پاسخ شهردار تهران را بخوانید

پیروز حناچی شهردار تهران اعلام کرد: امکان قرنطینه پایتخت با توجه به شرایط اقتصادی وجود ندارد.

تین نیوز

پیروز حناچی شهردار تهران اعلام کرد: امکان قرنطینه پایتخت با توجه به شرایط اقتصادی وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی روز یکشنبه در دویست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران ادامه داد: در شرایطی کشور وارد موضوع کرونا شد که شرایط سخت تحریم های ایالات متحده آمریکا را نیز پشت سر می گذاریم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر همه کشورها درگیر موضوع کرونا شده‌اند، گفت:‌همه باید اقدامات لازم را انجام دهیم تا کمک‌های مورد نیاز به دست آسیب‌دیدگان برسد بر همین اساس جلسه‌ای با شهرداران کلانشهرها برگزار شد تا انتقال تجربیات انجام گیرد.

حناچی با اشاره به اینکه شب جمعه گذشته تراکم جمعیت در بهشت‌زهرا بسیار اندک بود، گفت: باید تلاش کنیم که آخرین پنج‌شنبه سال نیز همین طور باشد و برای چهارشنبه سوری نیز اقدامات لازم انجام گیرد تا کمترین تراکم و تجمعات را شاهد باشیم.

شهردار تهران ادامه داد: بیمارستان‌های زیادی همچون بیمارستان امام (ره)، سینا و مسیح دانشوری کانون اصلی مراجعات بیماران مبتلا به کرونا هستند و باید اقدامات لازم را انجام دهیم که کمک‌های مورد نیاز به آنها برسد.

وی با اشاره به اینکه کرونا سبب بیکار شدن بسیاری از افراد شده و مشکلاتی را در این زمینه به وجود آورده است گفت:‌رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد که کمک‌هایی در این راستا انجام می‌دهد که ما هم از این موضوع استقبال کردیم و اقدامات مناسبی صورت گرفت.

شهردار تهران ادامه داد: در حوزه خدمات شهری در شرایط کرونا بیشترین اقدامات انجام گرفت و مدیریت بحران مانور جدی را پشت سر گذاشت. سوله‌های مدیریت بحران به عنوان محل استقرار تخت‌های نقاهت‌گاه پیش‌بینی شد و حدود هزار تخت در این راستا آماده‌سازی شد.

حناچی گفت: ولی شهروندان از تبدیل سوله‌های مدیریت بحران به محل نگهداری بیماران مبتلا به کرونا استقبال نمی‌کنند که باید تمهیدات لازم در این زمینه پیش‌بینی شود.

وی در مورد موضوع پسماند گفت:‌ در حال حاضر تنها پسماندهای بیمارستانی از سایر پسماندها جدا می‌شود و حجم زیادی از زباله‌های دیگر هیچگونه جداسازی برای آنها صورت نمی‌گیرد.

شهردار تهران درباره فعالیت میادین تره‌بار گفت: ما به دولت پیشنهاد کردیم که اگر قرار است حداقل تعطیلی انجام گیرد اقدامات مناسب را انجام دهیم که اکنون ساعات کار میادین به ۱۶ ساعت و برخی از شعب شهروند به ۲۴ ساعت افزایش یافته است ولی نحوه اطلاع‌رسانی باید به صورتی باشد که شهروندان بدانند که حتی در شرایط حاد این مراکز باز هستند.

حناچی گفت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده از شهروندان تهرانی شهرداری اقدامات تأثیرگذاری را انجام داده است و برای نوروز نیز ما دو سناریو پیش‌بینی کردیم یکی اینکه نوروزی بدون کرونا داشته باشیم و دیگری اینکه وضعیت حادتر شود.

وی عنوان کرد:‌اقداماتی که از قبل برای آراستگی شهر در نظر داشتیم انجام دادیم گل‌های بهاری را در سطح شهر کاشته‌ایم و در کنار آن ضدعفونی اماکن عمومی نیز انجام گرفته است.

شهردار تهران اعلام کرد: حدود ۱۰۰ دستگاه مه‌پاش تهیه شده و در اختیار سازمان آتش‌نشانی قرار گرفته که این دستگاه‌ها از هر طرف به شعاع ۲۰ متر را می‌توانند مه‌پاشی کنند.

حناچی بیان داشت: ۵ هزار اتوبوس پایتخت نیز چندین مرتبه ضدعفونی می‌شوند و ضدعفونی ۱۶۰۰ واگن مترو دو بار در شبانه‌روز انجام می‌گیرد اقدامات به صورتی بوده که حتی رئیس‌جمهور در این زمینه تشکر کرده است.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های صورت گرفته استفاده از فناوری در تحلیل ترددهای شهری از طریق بارکد و سیستم GPS بوده و در واقع بررسی شده است که مبتلایان به کرونا چه مسیرهایی را طی کرده‌اند.

شهردار تهران اعلام کرد: این اقدام که در واقع تعقیب مسیر حرکت مبتلایان به کرونا بوده با همکاری وزارت ارتباطات انجام شده و سبب شده که به نتایج روشنی دست یابیم از جمله اینکه پمپ بنزین‌ها و سوپرمارکت‌ها آلوده‌ترین نقاط از نظر کرونا بوده است.

شهرداری تهران گفت: ثبت‌نام وزارت بهداشت از طریق سامانه مورد نظر با همین هدف بوده تا هم غربالگری‌ها راحت انجام شود و هم موارد آلوده بهتر شناسایی شوند.

وی با اشاره به اینکه احتمال دارد از اردیبهشت موارد دیگری را در مورد این بیماری تجربه کنیم، ‌ گفت: باید آمادگی‌های لازم در این زمینه وجود داشته باشد. شرایط اقتصادی سخت است و تلاش کرده‌ایم که مردم به زحمت نیفتند. پشتیبانی‌های لازم از طریق شورای شهر در حال انجام است.

حناچی خاطرنشان کرد: در بهشت‌زهرای تهران انصافاً برنامه‌های خوبی صورت گرفت از جمله اینکه کریدور کرونا از کریدور عادی در بهشت‌زهرا جدا شد و این مسأله بسیار حائز اهمیت بود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۷۲۴ نفر فوت کرده و ۴ هزار و ۷۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.