| کد خبر: 206258 |

کرونا به بازار میوه رسید/ زنجبیل ۸۰ هزار تومان شد

نائب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضا برخی محصولات کشاورزی، قیمت زنجبیل، سیر، لیموترش، لیموشیرین و ... در بازار اصفهان افزایش یافته است.

تین نیوز

نائب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضا برخی محصولات کشاورزی، قیمت زنجبیل، سیر، لیموترش، لیموشیرین و ... در بازار اصفهان افزایش یافته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محمدصادق ریاحی در خصوص تاثیر کرونا ویروس بر بازار میوه، سبزی و صیفی جات، اظهار کرد: وقتی در جامعه موضوعی همه گیر شود، در بین مردم به صورت واقعی یا ساختگی ترس ایجاد می کند.

وی به تاثیر شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر برخی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: با شیوع این ویروس در کشور قیمت زنجبیل، سیر، لیموترش، لیموشیرین، پیاز و پرتقال در بازار گران شده است.

نائب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان با اشاره به اینکه در توصیه های غذایی برای مقابله با این ویروس بر مصرف برخی محصولات تاکید شده است، افزود: طی یک هفته گذشته با افزایش تقاضا زنجبیل، قیمت هر کیلو این محصول در میدان میوه و تره بار به ۵۰ هزار تومان افزایش یافته و حتی گفته می شود در سطح خرده فروشی زنجبیل با نرخ ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان به مردم فروخته می شود.

به گفته ریاحی، محصول زنجبیل وارداتی از کشور چین است و با توجه به پیش بینی شیوع این ویروس در ایران، برخی تاجران این محصول را پیشتر در انبارهای خود نگهداری کرده بودند که با توجه به تقاضای بالای مردم، اکنون آن را با قیمت بالا وارد بازار کرده اند.

وی با بیان اینکه با افزایش تقاضا، سیر در میدان میوه و تره بار با نرخ ۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است، اظهار کرد: سیرهمدان موجود در بازار، پیش از این در انبارها ذخیره سازی شده است، از سوی دیگر برداشت سیر دزفول آغاز شده، اما در صورت بارندگی قیمت این محصول نیز بالاتر خواهد رفت.

به گفته نائب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان، به طور معمول با افزایش سود، سیر در سطح عرضه باید با نرخ ۳۷ هزار تومان فروخته شود.

وی همچنین با اشاره به افزایش نرخ لیموترش، توضیح داد: پیش از این سیر مورد نیاز روسیه از چین تامین می شد، اما در پی شیوع کرونا واردات این محصول به روسیه کنسل شد و لیموترش مورد نیاز این کشور از ایران تامین شد که این موجود کمبود در بازار داخلی و افزایش قیمت آن شد.

ریاحی با اشاره به کمبود لیموترش در بازار، گفت: در حال حاضر قیمت لیموترش در بازار بین ۲۳ تا ۲۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

وی همچنین افزود: از سوی دیگر با تاثیر این ویروس، محصول پیاز بین ۶۵۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان در میدان میوه و تره بار اصفهان قیمت گذاری شده است.

وی ادامه داد: قیمت لیموشیرین نیز افزایش داشته و به دلیل کمبود آن و بالا رفتن تقاضا حتی با نرخ ۹۰۰۰ تومان در میدان عرضه می شود.

نائب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان در خصوص وضعیت مرکبات در میدان میوه و تره بار، گفت: در حال حاضر قیمت پرتقال شمال بین ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان و پرتقال تامسون جنوب تا ۱۰ هزار تومان تعیین شده است.

به گفته ریاحی، این روزها به دلیل افزایش تقاضا و کاهش عرضه، قیمت برخی محصولات کشاورزی افزایش داشته و با توجه به شرایط موجود نمی توان پیش بینی درستی از آینده بازار داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.