| کد خبر: 201328 |

بازگشت پسر معلول ایلامی که پلیس او را به افغانستان فرستاده بود

حامد آس اهل شهر مهر ملکشاهی استان ایلام که مادرزادی کرو لال است 20 آبانماه امسال به قصد زیارت امام رضا(ع) خانه را ترک می‌کند اما در شهر خرم‌آباد استان لرستان توسط عوامل انتظامی کلانتری ۱۲ این شهرستان به عنوان تبعه افغان دستگیر می‌شود سپس به اردوگاه ابراهیم‌آباد محل اسکان اتباع افغان در شهرستان اراک منتقل و از آنجا به افغانستان فرستاده می‌شود.

تین نیوز

خبر دریافتی از پایگاه خبری پلیس حکایت از بازگشت حامد نوجوان گر ولال ایلامی ازسفر ناخواسته افغانستان دارد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حامد آس اهل شهر مهر ملکشاهی استان ایلام که مادرزادی کرو لال است 20 آبانماه امسال به قصد زیارت امام رضا(ع) خانه را ترک می‌کند اما در شهر خرم‌آباد استان لرستان توسط عوامل انتظامی کلانتری ۱۲ این شهرستان به عنوان تبعه افغان دستگیر می‌شود سپس به اردوگاه ابراهیم‌آباد محل اسکان اتباع افغان در شهرستان اراک منتقل و از آنجا به افغانستان فرستاده می‌شود.

دربدری نوجوان معلول ایلامی عاقبت پایان یافت

پایگاه خبری پلیس روز یکشنبه به نقل از فرمانده انتظامی شهرستان "تایباد" که برای استقبال از "حامد" در مرز "دوغارون" حضور یافته بود، در گفت وگو با خبرنگار پلیس، اظهار داشت: نوجوان 17 ساله ایلامی که فاقد شنوایی و تکلم بوده و از خانه پدری فرار کرده به دلیل شباهت زیاد به عنوان تبعه افغانستانی از کشور طرد شد که طی پیگیری های نیروی انتظامی به آغوش خانواده بازگشت.روز بیست و دوم آبان ماه سال جاری نوجوان 17 ساله ای به نام "حامد" که دچار مشکل شنوایی و تکلم بوده با موتورسیکلت از شهر ایلام به خرم آباد می رود.

این مقام انتظامی یادآور شد: وی که هیچ مدرک شناسایی و هویتی همراه نداشته به دلیل شباهت زیاد به تبعه های افغانستانی توسط پلیس بازداشت و به مقر انتظامی انتقال می یابد.

سرهنگ "علی اکبر قربانی" خاطر نشان کرد: نداشتن مدارک شناسایی و تصمیم این پسر نوجوان به فرار از دست پلیس این  برداشت را به وجود می آورد که او یک تبعه خارجی غیر مجاز است و برای همین نیز پس از طی تشریفات قانونی لازم به تهران ، قم و سپس اردوگاه "سفید سنگ" شهرستان "فریمان" انتقال می یابد.

وی خاطر نشان کرد: پسر نوجوان 6 روز بعد به عنوان تبعه خارجی بدون مدارک هویتی از کشورمان خارج  و به کشور افغانستان دی پورت می شود.

فرمانده انتظامی "تایباد" گفت: پسر نوجوان در شهر "هرات" با فردی آشنا و به پیشنهاد او تصمیم می گیرد به "کابل" برود و در کارگاهی مشغول کار شده اما به دلایلی به "نیمروز" رفته و در همانجا می ماند.

سرهنگ قربانی خاطر نشان کرد: در این مدت عمو و برادر "حامد" که به دنبال گمشده خود بودند به اطلاعاتی دست می یابند که نشان می دهد، پسر نوجوان به عنوان تبعه خارجی بازداشت و چون هیچ مدارکی نتوانسته ارائه دهد به کشور افغانستان انتقال می یابد.

فرمانده انتظامی شهرستان "تایباد" گفت: خانواده وی با اطلاع از این موضوع بلافاصله به شهرستان قم و سپس "تایباد" عزیمت و با اعلام موضوع از طریق نیروی انتظامی و با هماهنگی های به عمل آمده با کنسولگری و همچنین پلیس اینترپل، عمو و برادر زاده "حامد" با همراهی یک راهنما و مراقبت های لازم به کشور افغانستان عزیمت و او را در شهر "نیمروز" یافته و به کشور باز می گردانند.

وی گفت: پسر نوجوان ظهر امروز سالم و سلامت به کشورمان بازگشت تا پس از طی مراحل قانونی به شهرستان محل سکونتش بازگردد.

سرهنگ قربانی در پایان از خانواده ها خواست در هر شرایطی همراه داشتن مدارک  شناسایی و همچنین مدارک لازم برای رانندگی و از همه مهم تر همکاری و توجه به خواسته پلیس را مد نظر قرار دهند و در صورتی که فردی دچار معلولیت و بیماری خاصی است برگه معرفی و آدرس در جیب و وسایلش بگذارند تا هنگام بروز مشکل یا هر حادثه ای ، موضوع به راحتی قابل پیگیری و بررسی باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.