| کد خبر: 193238 |

بروز گرد و خاک در شرق و نواحی مرکزی کشور

در سه روز آینده (۵، ۶ و ۷ مردادماه) شاهد وزش بادهای شدید در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و نواحی مرکزی کشور خواهیم بود که در برخی نقاط موجب بروز گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده (۵، ۶ و ۷ مردادماه) شاهد وزش بادهای شدید در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و نواحی مرکزی کشور خواهیم بود که در برخی نقاط موجب بروز گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی افزود: برای سه روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل شاهد بروز گرد و خاک خواهیم بود و در همین مدت برای بعدازظهرها در جنوب سمنان، جنوب تهران، استان‌های قم، البرز، قزوین، مرکزی، شمال و شرق اصفهان، یزد و خوزستان افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی شده که در برخی نقاط موجب بروز پدیده گرد و خاک می‌شود.

وی اظهار داشت: برای امروز بعدازظهر در نیمه‌جنوبی و غرب کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان و نیمه‌جنوبی فارس رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی رخ می‌دهد و در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران  و سمنان نیز رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق خواهیم داشت.

گودرزی ادامه داد: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه به ویژه بعدازظهرها و شب‌ها در نیمه جنوبی و غرب کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی مناطق استان فارس و هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی شده است، برای شمال کشور در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، خراسان شمالی، ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار پراکنده گاهی رعد و برق رخ خواهد داد. 

به گفته وی دریای عمان به ویژه مناطق شرقی آن برای سه روز آینده مواج و متلاطم است.

آسمان تهران کمی ابری 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران کمی ابری و در بعدازظهر با افزایش ابر گاهی با وزش باد همراه است، کمینه دمای امروز پایتخت ۲۵ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به  ۳۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

گودرزی گفت: تکاب با دمای ۱۰ درجه بالای صفر، سقز ۱۲ و مریوان ۱۲ درجه بالای صفر، شوش و دهلران ۴۹ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.