| کد خبر: 192104 |

استعفا سفیر انگلیس در آمریکا

به دنبال تشدید تنشها در روابط آمریکا و انگلیس بر سر اظهارات سفیر لندن در واشنگتن، «کیم داروش» از سمت خود کناره گیری کرد.

تین نیوز

به دنبال تشدید تنشها در روابط آمریکا و انگلیس بر سر اظهارات سفیر لندن در واشنگتن، «کیم داروش» از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  فارس، به دنبال تشدید تنش در روابط واشنگتن و لندن به دلیل افشای ایمیلهای محرمانه سفیر انگلیس در واشنگتن، کیم داروش از سمت خود استعفا کرد. 

وزارت خارجه انگلیس نیز این موضوع را رسما تایید کرده است.

روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل»  روز یکشنبه هفته پیش ایمیلهای محرمانه داروش را  از مکاتبات میان سفیر انگلیس و دفتر نخست‌وزیری این کشور فاش کرد و نوشت داروش در این مکاتبات، ترامپ را «بی‌منطق، دمدمی‌مزاج و ناکارآمد» توصیف کرده است.

انتشار این اظهارات خشم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را موجب شد. ترامپ ابتدا گفته بود اظهارات داروش را نخوانده است اما روز بعد موضع سرسختانه ای علیه سفیر لندن و حتی ترزا می نسخت وزیر انگلیس گرفت. 

ترامپ در حساب توئیتیری خود با حمله به داروش و می نوشت:  «من به ترزا می گفتم که چطور توافق (برگزیت) را پیش ببرد اما او روش احمقانه خودش را در پیش گرفت و قادر به انجام توافق نشد. این یک فاجعه است». ترامپ همچنین تاکید کرد که دولتش دیگر با داروش همکاری نخواهد کرد و وی را فردی بسیار احمق خواند. 

در ادامه تنش بی سابقه در روابط دو کشور، مذاکرات تجاری واشنگتن و لندن درباره برگزیت به طور ناگهانی لغو شد.

یک منبع آگاه از دولت ترامپ به هفته‌نامه «واشنگتن‌ اگزمینر» گفته بود، ‌ «ویلبر راس» وزیر بازرگانی آمریکا، نشست‌های برنامه‌ریزی شده با «لیام فاکس» وزیر بازرگانی انگلیس را تنها به این دلیل که احتمالاً داروش نیز در آن حضور خواهد یافت، لغو کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.