بازدید سایت : ۳۰۴۳۱

آغاز رزمایش دریایی ترکیه از امروز

نیروهای دریایی ترکیه امروز (چهارشنبه) بزرگ‌ترین رزمایش خود موسوم به «میهن آبی ۲۰۱۹» را هم‌زمان در دریاهای اژه، سیاه، سفید و مدیترانه آغاز می‌کنند.

آغاز رزمایش دریایی ترکیه از امروز
تین نیوز

یانکی باغچی اوغلو، فرمانده عملیات دریایی ترکیه در نشست خبری گفت: ۱۰۳ کشتی گوناگون در رزمایش‌های نیروهای دریایی مشارکت خواهند داشت که همزمان در دریاهای اژه، سیاه، سفید و مدیترانه برگزار می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از  خبرگزاری آناتولی، وی تصریح کرد، هدف از این رزمایش‌ها ارتقای سطح آمادگی و پتانسیل نیروهای دریایی، کاربرد تجهیزات دریایی و کشتی‌های وابسته به آن است.

فرمانده عملیات دریایی ترکیه ادامه داد: در این رزمایش ۱۳ ناوچه، شش کشتی کوروت، ۱۶ کشتی جنگی، هفت زیردریایی، هفت کشتی مین‌روب، ۱۷ کشتی امدادرسان، ۱۴ کشتی گارد ساحلی و غیر آن در کنار هواپیماهای گشت دریایی و بالگردهای گشت دریایی مشارکت می‌کنند.

باغچی اوغلو افزود: رزمایش‌ها شامل آموزش، آمادگی‌ها برای عملیات دریایی اساسی به ویژه سناریوهای دفاع هوایی از طریق دریا و زیردریایی‌ها، سناریوهای بحران و جنگ، سناریوهای جنگ الکترونیکی و مین‌ها، عملیات نظارت دریایی، تیراندازی به سمت اهداف متحرک با سرعت بالا و غیر آن می‌شود.

به گفته فرمانده عملیات دریایی ترکیه، این رزمایش دریایی تا پنجم مارس ادامه دارد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.