| کد خبر: 178667 |

◄ باز گشایی گذرگاه عابر چهارراه ولیعصر آری یا خیر؟

مدیریت شهری جمع‌آوری نرده‌های چهارراه ولیعصر (عج) را دنبال نمی‌کند بلکه باز شدن دریچه گذرگاه‌ها را خواستار شده است زیرا برداشته شدن نرده‌ها قطعاً نیاز به کار کارشناسی دقیق دارد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برداشتن نرده‌های چهارراه ولیعصر را نیازمند کار کارشناسی بسیار دقیق دانست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، از زمانی که مدیران شهری اعلام کردند دریچه‌های چهارراه ولیعصر (عج) برای تردد راحت‌تر افراد دارای معلولیت و کم توان  بازگشایی می‌شود، اما پلیس راهور تهران در این خصوص تدابیر سختگیرانه‌ای را به منظور حفظ نظم و سلامت شهروندان در پیش گرفت.

الهام فخاری در خصوص مقاومت پلیس راهنمایی و رانندگی برای گشوده شدن گذرگاه عابر پیاده، اظهار کرد: با مسئولان و نهادهای مرتبط برای این موضوع رایزنی کردیم، در حد طرح مساله این موضوع را جویا شدیم. اما جدّیتی برای ادامه موضوع دیده نشد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید براین موضوع که اختلاف نظر جدّی برای باز شدن گذرگاه عابرپیاده چهاراه ولیعصر مطرح نیست، گفت: مدیریت شهری جمع‌آوری نرده‌های چهارراه ولیعصر (عج) را دنبال نمی‌کند بلکه باز شدن دریچه گذرگاه‌ها را خواستار شده است زیرا برداشته شدن نرده‌ها قطعاً نیاز به کار کارشناسی دقیق دارد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه، بحث ما کل نرده‌ها نیست بلکه بازگشایی دریچه‌هایی است که شهروندان از جمله شهروندان دارای معلولیت بتوانند راحت‌تر از این معبر عبور کنند، است، افزود: در کنار بازگشایی دریچه‌ها، تجهیز گذرگاه به چراغ راهنمایی برای عابران، خط‌کشی مناسب و علائم هشداردهنده بر اساس آخرین تکنولوژی‌های روز را نیز دنبال می‌کنیم. این معبر می‌تواند نماد همکاری مردم با تغییر فرهنگ شهروندی باشد.

به نظر می‌رسد سختگیری پلیس بیش‌تر جنبه ایمنی داشته و مانعی است در برابر هجمه عابرانی که حتی نرده‌ها نیز مانعی در برابر ورود آن‌ها به محدوده چهارراه ولیعصر نشده است.

برخی از کارشناسان نیز بر این عقیده هستند که هزینه هنگفت برای ساخت زیرگذر عابر پیاده علاو بر تحمیل هزینه سنگین به شهر، صرفه‌ای برای نظم این چهارراه پرتردد نداشته و گاهی اوقات شهروندان را نیز دچار سردرگمی خاصی کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.