| کد خبر: 176823 |

◄ واکنش ظریف به تحریم نفتکش «سانچی»

وزیر امور خارجه به لیست تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه ایران که روز گذشته از سوی وزارت خزانه‌داری این کشور منتشر شد، واکنش نشان داد.

تین نیوز

وزیر امور خارجه به لیست تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه ایران که روز گذشته از سوی وزارت خزانه‌داری این کشور منتشر شد، واکنش نشان داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف در این ارتباط در صفحه توئیتر خود نوشت: آمریکا در یک عملیات روانی از سر استیصال برای مفصل کردن فهرست نهادهای تحریم‌شده ایرانی - که ناخواسته هدف قرار گرفتن مردم عادی ایران را نیز نشان داد - یک بانک که شش سال پیش تعطیل شد و یک کشتی که سال گذشته غرق و به صورت گسترده‌ای رسانه‌ای شد را هدف تحریم‌های خود قرار داد.

همچنین وزارت خارجه آمریکا به توئیت وزیر خارجه ایران در زمینه قرار گرفتن نام دو شخصیت مُرده در لیست جدید تحریمهای این کشور واکنش نشان داد.

نیوزویک با اشاره به گاف وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر قرار گرفتن نام کشتی سانچی و بانک تات در لیست تحریمهای تازه آمریکا گزارش داد؛ مقامات ایرانی با اشاره به قرار گرفتن دو شخصیت مُرده در لیست تحریم‌ها آن را جنگ روانی و نوعی بزک خواندند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به مواضع ایران درباره این گاف واشنگتن به نیوزویک گفت: ما قصد نداریم به هر اظهار نظر عمومی مقامات ایرانی واکنش نشان بدهیم. 

نیوزویک در ادامه نوشت؛ مقامات خزانه داری آمریکا نیز حاضر نشدند به سوال ما در این زمینه سریعا پاسخ دهند. 

نفتکش ایرانی سانچی  شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ (۶ ژانویه ۲۰۱۸) غرق و بانک تات نیز  ۶ سال پیش تعطیل شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.