| کد خبر: 176339 |

معاون اول رئیس‌جمهور:

◄ 10‌هزار میلیارد ، کمک دولت برای حمایت از اقشار ضعیف

معاون اول رئیس‌جمهور از تخصیص بیش از 10‌هزار میلیارد تومان برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه خبر داد.

تین نیوز

معاون اول رئیس‌جمهور از تخصیص بیش از 10‌هزار میلیارد تومان برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری در آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت گفت: طرح تحول نظام سلامت توسط هاشمی به‌اجرا درآمد و تا به امروز به‌خوبی پیش‌رفته و دستاوردهای آن بی‌نظیر بوده است.

او با تاکید بر این‌که در سررسید اعلام‌شده از سوی آمریکا هیچ اتفاقی در نیمه آبان‌ماه رخ نخواهد داد، گفت: هر اتفاقی که قرار بود بیفتد در 4‌ــ‌3 ماه گذشته انجام دادند و ما نیز در مقابل اقداماتی را که لازم بود انجام داده‌ایم.

معاون اول رئیس‌جمهور سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای خدمت به مردم را از وظایف دولت برشمرد و گفت: امروز که زندگی مردم در فشار اقتصادی قرار گرفته، دولت بیش از 10هزار میلیارد تومان برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه اختصاص داده است.

جهانگیری با بیان این‌که براساس محاسبات بانک مرکزی ایران در حال حاضر بیش از 100 میلیارد دلار ذخایر ارزی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بخش عمده‌ای از داروی مورد نیاز داخل کشور تولید می‌شود و برای سال جاری حدود 3.5میلیارد دلار برای تأمین مواد اولیه و تجهیزات دارویی و پزشکی اختصاص یافته است و برای تأمین کالاهای اساسی نیز حدود 13‌میلیارد دلار تخصیص یافته که اگر نیاز باشد میزان آن بیش‌تر خواهد شد.

او گفت: آمریکایی‌ها به مردم جهان می‌گویند و اعلام می‌کنند که نفت عربستان و برخی کشورهای دیگر جایگزین نفت ایران می‌شود اما هیچ جایگزینی برای نفت ایران وجود ندارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این‌که میزان فروش نفت و میعانات گازی کشور در ماه‌های گذشته 2.5 میلیون بشکه در روز بود و شاید در چند ماه اخیر حدود چند صدهزار بشکه کم شده باشد اما همواره اعلام کرده‌ایم که فروش نفت نباید از 1 میلیون بشکه در روز کمتر شود.

جهانگیری افزود: در حال حاضر قیمت نفت حدود 80‌دلار است و ما هم‌چنان نفت خود را می‌فروشیم. اگر آمریکایی‌ها می‌توانستند که فروش نفت ایران را متوقف کنند، حتماً قیمت نفت به بالای 100 دلار و شاید هم بیشتر صعود می‌کرد و اگر ما در شرایط فعلی که قیمت نفت به 80 دلار رسیده، 1میلیون بشکه در روز صادر کنیم مطابق سال 94 درآمد خواهیم داشت.

او همچنین با اشاره به ادعاهای واهی آمریکا مبنی بر اینکه در جریان برجام 150 میلیارد دلار پول در اختیار ایران قرار داده شده، تصریح کرد: این دروغی است که آمریکا آن را بازگو می‌کند. اگر پولی بوده اولاً پول خودمان است که به‌ناحق در جایی بلوکه شده بوده و اکنون نیز که در جریان برجام این منابع آزاد شده میزان آن 150 میلیارد دلار نیست و بسیار کمتر از این مبلغ است.

معاون اول رئیس‌جمهور درباره سفر اربعین گفت: نواقص کوچک به‌علت شوق خدمت به زائران است مانند امسال که برنامه ارائه ارز دولتی به زائران پیش‌بینی شد اما این برنامه باید از ماه‌ها پیش با هماهنگی و مذاکرات لازم با دولت عراق صورت می‌گرفت که با ازدحام زوار برای دریافت ارز و مشکلاتی همراه شد که البته با همت خدمتگزاران این مشکلات تا حدود زیادی مرتفع شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.