| کد خبر: 174369 |

وعده سخنگوی ناجا: کاهش زمان ترخیص خودرو و موتورسیکلت توقیفی

پلیس تلاش کرده تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را به‌روز کرده و رضایت مردم از عملکرد پلیس همین موضوع را تاکید کرده است.

تین نیوز

اولین نشست خبری سخنگوی ناجا با موضوع اعلام برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در حال برگزاری است.

به گزارش حبرنگار تین‌نیوز؛ سردار احمد نوریان با محکوم کردن حمله تروریستی اهواز گفت: نظم و امنیت کارویژه تلاش پلیس در جامعه است و در نبود آن پیشرفت و تعالی در کشور نخواهیم داشت.

وی افزود؛ پلیس تلاش کرده تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را به‌روز کرده و رضایت مردم از عملکرد پلیس همین موضوع را تاکید کرده است.

او افزود: امروز که مفاسد اقتصادی بیش‌تر نمود پیدا کرده، پلیس در نقطه‌ای که باعث سوء‌استفاده شده متمرکز شده تا دولت بتواند به نظم‌دهی بپردازد.

وی در ادامه سخنان خود، افزود: امنیت در هر جامعه‌ای، خواسته جامعه است و در نبود امنیت، چشم‌انداز خوبی برای پیشرفت در جامعه نخواهیم داشت؛ پلیس تلاش کرده زیرساختهای سخت‌افزاری و نرم‌افزای مناسبی را به‌کار گیرد و روند رو به رشدی داشته است، تلاش پلیس این است که به نیازهای نوشونده جامعه پاسخ خوبی بدهد، این نگاه راهبردی تاکنون باعث شده بین پلیس و مردم رابطه معنا‌داری باشد.

نوریان خاطرنشان کرد: قدرت و اقتدار پلیس باید خاستگاه مردمی داشته باشد؛ پلیس نباید اجازه دهد به جان، ناموس و مال مردم تعرص شود و در چنین صورتی، پلیس مقتدر و محبوبی خواهیم داشت؛ همراهمی مردم با پلیس ضامن موفقیت‌های ما در عرصه‌های مختلف بوده است.

وی متذکر شد: طبق ساله‌ای گذشته، نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پلیس (ایپاس 2018) از فردا در مصلی تهران به مدت 4 روز برگزار می‌شود؛ 20 کشور با 5 هزار محصول و 17 رده تخصصی پلیس در این نمایشگاه شرکت دارند.

نوریان اظهار کرد: در نخستین روز هفته ناجا سردار اشتری در نماز جمعه تهران و در سایر شهرها، فرماندهان آنها سخنرانی می‌کنند، دومین روز ناجا مراسم صبحگاه پلیس در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ سومین روز افتتاح 106 پروژه عمرانی در سراسر کشور که توسط مهندسی ناجا انجام شده، کلید خواهد خورد.

وی افزود:  در روز دوشنبه تجهیزات فنی مربوط به معاونت آماد و پشتیبانی ناجا، رونمایی می‌شود؛ در این روز همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ایمنی ترافیک برگزار می‌شود؛ سه‌شنبه رونمایی از محصولات فاوا، روز چهارشنبه نشست سفرا، کاردانان را خواهیم داشت؛ گردهم‌آیی کارگاهان پلیس اگاهی نیز برگزار می‌شود و پنجشنبه تجدید میثاق با آرمان امام راحل، شهدا و عطرافشانی مزار شهدا برگزار می‌شود.

سردار نوریان در پاسخ به سوالی مبنی بر حمله اوباش به تعدادی خودرو در ورامین، اظهار کرد: چند نفر درباره این موضوع بازداشت شده و هم‌اکنون پرونده در حال رسیدگی است و جزئیات آن پس از بررسی‌های بیشتر اطلاع‌رسانی می‌شود

معاون اجتماعی ناجا درباره پرونده مسمومیت با الکل که منجر به فوت و مسمومیت در شهرهای مختلف کشور شده است، گفت: پلیس آگاهی در حال رسیدگی به این موضوع است، تعدادی متهم که به صورت شبکه‌ای اقدام به این کار می‌کردند، بازداشت شده‌اند.

او ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ناجا در این هفته تسریع در رسیدگی به وضعیت خلافی وسایل نقلیه، ترخیص خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی است که به دلایل تخلفات ترافیکی و انضباطی توقیف شده بودند.

به گفته وی ارائه خدمات مردم‌یاری شامل اعزام تیم‌های پزشکی به نقاط کم برخوردار و مرزی توسط بهداری و مرزبانی ناجا، توزیع بسته‌های حمایتی با همکاری کمیته امداد و بهزیستی در نقاط محروم، افتتاح پنج آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر در استان‌های مختلف از جمله اردبیل، قم و لرستان، تولید سریال گشت ویژه پلیس 2، رونمایی از بازی‌های رایانه‌ای، تولید سریال دختر گمشده، تهیه مستند شهدای ویژه ناجا، پخش مستند فرماندهان ناجا، حضور فرماندهان و کارشناسان پلیس در صداوسیما و تولیدات متنوع دیگر از جمله برنامه‌های پلیس در هفته ناجاست.

او با اشاره به رزمایش اقتدار یگان ویژه در صد مدرسه تهران گفت: فراخوان جشنواره فیلم 110 ثانیه‌ای با موضوع مواد مخدر و آموزش چهره به چهره در 500 مسجد، مدرسه و دانشگاه گردهمایی مددکاران و مشاوران کلانتری‌های سراسر کشور و امضای تفاهمنامه با وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف از اقدامات پلیس در هفته ناجاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در نخستین نشست خبری پس از پذیرش مسئولیت سخنگویی ناجا، در پاسخ به این سوال که برخی از نیروهای پلیس به دلیل تیراندازی دارای پرونده‌های حقوقی هستند آیا پلیس اقدام لازم در خصوص حمایت از این افراد را انجام خواهد داد؟ گفت: معاونت حقوقی ناجا در بحث حمایت از کارکنان پلیس تلاش ویژ‌ه‌ای داشته و تعدادی پرونده در محاکم قضائی وجود دارد از جمله پرونده دشت بزرگ شیراز که در حال رسیدگی است.

سخنگوی ناجا ادامه داد: خلأهای قانونی در حمایت از ماموران ما وجود دارد و باید تضمین‌های لازم برای مامورانی که در ماموریت‌های پلیسی و امنیتی حضور دارند وجود داشته باشد. همچنین معاونت آموزشی، برنامه‌ریزی وسیعی برای ارتقای توانمندی جسمی و آموزش‌های انتظامی و امنیتی نیروهای پلیس دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.