| کد خبر: 165537 |

اعتراض شهروندان به عملکرد شرکت لیزینگی «ک»

◄ بیم تکرار تجربه تلخ کلاهبرداری لیزینگ نماها

به‌تازگی شرکت لیزینگی در غرب تهران به اسم «ک» اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه فروش اقساطی خودروهای داخلی کرده است اما باوجود گذشت موعد تحویل خودرو، از سال گذشته تاکنون اقدامی برای تحویل خودروهای ثبت نامی به مشتریان خود نکرده است.

تین نیوز

قیمت بالای خودروهای داخلی در بازار به کمک شرکت‌های لیزینگی آمده است تا خرید اقساطی خودرو را توجیه کند و بساط تبلیغات این شرکت‌ها را پرهیاهوتر از همیشه نمایش بدهد.

اما برخی از این شرکت‌ها با ایجاد یا تفاهم‌نامه‌ای (تفاهم‌نامه نه قرارداد) بین خود و مشتری شرایطی را برای مشتریانی که آگاهی کامل از حقوق خود ندارند به وجود می‌آورند که در آن‌همه چیز به نفع شرکت‌های لیزینگ خودرو است؛ قراردادهایی یک‌طرفه که بیشتر حقوق خریدار را از او سلب می‌کند.

به‌تازگی شرکت لیزینگی در غرب تهران به اسم «ک» اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه فروش اقساطی خودروهای داخلی کرده است اما باوجود گذشت موعد تحویل خودرو، از سال گذشته تاکنون اقدامی برای تحویل خودروهای ثبت نامی به مشتریان خود نکرده است.

تماس‌ها و شکایات تلفنی مشتریان این شرکت با «تین نیوز» حاکی از این است که این شرکت قبل از سال تعهد تحویل 10 روزه خودرو به آن‌ها داده بوده که پس از گذشت این موعد به بهانه تعطیلات نوروزی مجدداً تحویل خودرو را به تعویق انداخته و مدیر آن بیان کرده است که بعد از تعطیلات عید همه خودروها تحویل داده می‌شود. اما همچنان آن‌ها تحویل خودرو به مشتریان را به تعویق می‌اندازند و از تحویل خودرو امتناع می‌کنند.

ق-کلهر، یکی از مشتریان این شرکت می‌گوید: بنده پنجم اسفندماه سال گذشته مبلغ 11 میلیون تومان را برای دریافت یک دستگاه پژو پارس سال به حساب این شرکت واریز کردم اما همچنان مسئولان این شرکت برای تحویل خودرو بهانه می‌آورند و تاریخ تحویل خودرو را هر هفته به تعویق می‌اندازند. (اسناد مربوطه و نام این شرکت در تین‌نیوز محفوظ است و در صورت نیاز به مراجع مربوطه ارائه شده و منتشر می‌شود.)

لازم به ذکر است که در سال 1392 یک شرکت با نامی مشابه مبالغی از پیش خریداران برای تحویل خودرو با شرایط اقساطی دریافت کرده اما به تعهدات خود عمل نکرده و بعد از مدتی اعلام ورشکستگی کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.