| کد خبر: 132880 |

جزئیات پیشروی تکالیف اولویت‌دار گردشگری

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون سرمایه‌گذاری این سازمان را مامور پیگیری تکالیف و پروژه‌های اولویت‌دار گردشگری کرده است.

تین نیوز

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون سرمایه‌گذاری این سازمان را مامور پیگیری تکالیف و پروژه‌های اولویت‌دار گردشگری کرده است.

 

 حدود دو هفته پیش معاون اول رئیس‌جمهوری و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تکالیف و پروژه‌های اولویت‌دار سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری«مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» برای اجرا در سال 1396 را ابلاغ کرد. براساس بند نخست این ابلاغیه، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان «دستگاه مجری» مسوول اجرای دو پروژه‌ اولویت‌دار تدوین بسته حمایت از کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی و فرش و اجرای آن و همچنین ایجاد ظرفیت‌های جدید در هتلینگ در سال 1396 تعیین شد.

 

حالا زهرا احمدی‌پور  درباره ضرب‌الاجل اجرای این پروژه‌ها با توجه به تعهد دولت برای ایجاد اشتغال از طریق گردشگری و صنایع دستی همسو با خیزش گردشگری در کشور توضیح داده است: «در سال ۹۵ تقسیم کاری صورت گرفت و سه پروژه در جریان طرح اقتصاد مقاومتی تعریف شد که امسال هم ادامه پیدا می‌کند؛ اما در مصوبه جدید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، بر اجرای دو پروژه در سال ۹۶ تاکید بیشتری شده است که به عنوان رئیس سازمان و عضو ستاد اقتصاد مقاومتی این تکالیف را پیگیری جدی خواهم کرد.»

 

او درباره اقدامات این سازمان در تسریع این پروژه‌ها با توجه به مهلت یکساله‌ای که در مصوبه تعیین شده نیز اظهار کرده است: «تکالیف ابلاغی به پروژه تبدیل شده که باید استان‌ها، بُرش شهرستانی و ملی برای آنها مشخص کنند.

 

درحال حاضر ما مشغول بررسی این موضوع هستیم که هر یک از پروژه‌های تعریف‌شده، در هر استان چقدر زمان می‌برد یا کدام شهرستان، توان اجرایی دارد.» معاون رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرده است: «برش زمانی و مکانی این دو پروژه مذکور را از استان‌ها خواسته‌ایم که پس از تحویل به سازمان، عینا به ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه می‌شود. در سازمان نیز روند اجرای آنها را رصد می‌کنیم تا از سرعت مدنظر جا نمانیم.»

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.