| کد خبر: 132809 |

نماینده مردم فومن؛

سرمایه گذاری در بخش ریلی باید مرتفع شود

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران عامل اصلی عدم تکمیل شبکه ریلی را کمبود منابع مالی برشمرد و گفت: برای بهبود شرایط بایستی زمینه را برای جذب سرمایه گذاری ها فراهم کنیم.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن ایران، توسعه حمل‌ونقل ریلی حتی در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته و افزایش سهم بخش ریلی در ترانزیت کالا و اتصال تمامی نقاط کشور به ویژه قطب‌های صنعت به شبکه ریلی از برنامه‌های دولت است.

 

تبدیل شدن به یکی از کشورهای ترانزیتی در منطقه با گسترش مسیرهای ترانزیتی با قطار در کریدورهای بزرگ در شمال- جنوب وغرب- شرق کشور نیز از اهدافی است که رئیس‌جمهوری آن را در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار داده است.

 

محمد مهدی افتخاری عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه بخش حمل و نقل ریلی ایران جهت رسیدن به اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ خود در صدد جذب سرمایه ‌گذاری هنگفت در بخش زیرساخت‌های خود باید باشد، گفت: در این بین با افزایش امکان جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی می‌توان انتظار شکوفایی در این بخش را داشت.

 

وی افزود: یکی از دلایل اصلی عدم تکمیل شبکه ریلی کمبود منابع مالی است که به نظر می رسد دولت قدم های محکم تری را برای تامین مالی مورد نیاز صنعت ریلی بردارد.

 

وی بر حمایت مجلس از بخش حمل و نقل ریلی تاکید کرد و گفت: با توجه به برنامه و هدف راه آهن برای رسیدن به سهم ۳۰ درصدی در بخش بار، سرمایه ها بایستی در بخش نوسازی ناوگان و توسعه خطوط بیش از دیگر بخش ها صورت گیرد.

 

افتخاری خاطر نشان کرد: سهم راه آهن از مجموع جابجایی ها بسیار پایین است بنابراین برنامه ریزی ها باید به شکلی تدوین شود که تا پایان برنامه هفتم ۸۰ درصد ترانزیت بار را از آن بخش ریلی کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.