| کد خبر: 132639 |

برگزاری برنامه‌های گردشگری در خیابان سی تیر از افطار تا سحر

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه ماه مبارک رمضان طرح خادمین سلامت در 400 مسجد شاخص پایتخت اجرا خواهد شد، گفت:برنامه‌های گردشگری در خیابان سی تیر از افطار تا سحر دایر است.

تین نیوز

 مجتبی عبداللهی در نشست خبری ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان اظهارکرد: در برنامه های امسال چهارعنصر مسجدمحوری، توجه ویژه به خانواده محور بودن برنامه ها، توجه به ارزش های دینی و مذهبی و ارتقای نشاط شهروندان مدنظر قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه های عطرافشانی مساجد با همکاری ائمه جماعات، نمازگزاران و شهرداری تهران گفت: پیش بینی کرده ایم تا در ماه مبارک رمضان برنامه های قرآنی گسترده ای در مساجد، حسینیه ها و مراکز قرانی با حضور قاریان برجسته برگزار شود. همچنین با راه اندازی مهدهای قرانی یا غنچه های باغ طوبا در برخی ازمساجد خاص تلاش کردیم تا خردسالان نیز با موضوعات قرآنی آشنا شده و از برکات این ماه بهره ببرند.

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برپایی نمایشگاه قرانی شمیم وحی در بوستان گفتگو در دهه سوم ماه مبارک رمضان را ازدیگر برنامه های ماه رمضان امسال معرفی و عنوان کرد : قرار است تا درقالب این نمایشگاه به مدت یک هفته از دو هزارو 750 مجموعه قرآنی، موسسات قرآنی، خانه های قرآن، دارالقران ها، جلسات شاخص قرآنی و... حمایت شود.

 

آماده سازی فضای شهر به عنوان سبک زندگی قرآنی، تعویض قرآن های کهنه و نو از دیگر برنامه هایی که با همکاری شهرداری تهران درسطح شهرانجام می شود .

 

عبداللهی در ادامه این نشست به اجرای طرح خادمین سلامت در چهارمسجد شاخص تهران و ارایه خدمات پزشکی پرداخت و گفت: یکی از مهمترین اولویت های ما در رمضان امسال مانند سال های گذشته رسیدگی به ایتام محرومین و نیازمندان است. دراین راستا امسال برنامه سفره مهربانی با هدف شناسایی و تکریم محرومان، توجه به مددسراها مراکز بهاران، مدارس پرتو و ... اجرا می شود. همچنین با همکاری کمیته امداد در قالب طرح اکرام و محسنین بسته های افطاری در 22 ایستگاه مترو در اختیار شهروندان عزیز قرار می گیرد.

 

عبداللهی با تاکید بر برپایی ایستگاه های صلواتی در نقاط مختلف شهر بیان کرد: شهرداری زیرساخت این ایستگاه ها را فراهم می کند تا تشکل های مختلف وموسسات خیریه با فراهم کردن افطاری بسته های غذا را در میان متقاضیان توزیع کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری مراسم ویژه دعای کمیل و نوحه سرایی در جوار مزار شهدای گمنام درشب های جمعه پرداخت و تصریح کرد: در نظر داریم تا دراین فضاها امکان توزیع بسته های افطاری ساده را میان مردم و زائرین فراهم کنیم.

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اجرای مسابقات ورزشی جام رمضان را ازدیگر برنامه های مهم امسال معرفی و عنوان کرد: در نظر داریم تا امسال با برگزاری جشنواره های تفریحی و ورزشی و ارایه صد نوع فعالیت در چهارصد مجموعه امکان حضور شهروندان را از افطار تا سحر فراهم آوریم. ضمن اینکه با حضور 5هزارو 500 تیم، مسابقات فوتسال جام رمضان در600 زمین چمن برگزار می شود.

 

شهرداری تهران درنظردارد در ماه رمضان امسال در 12 نقطه از شهر پردیس های فرهنگی را شامل غرفه های فرهنگی، صنایع دستی و ... برپا کند. این پردیس ها از تاریخ سوم تا 17 ماه مبارک رمضان از ساعت 18 تا 24 میزبان شهروندان خواهند بود.

 

عبداللهی درادامه این نشست به مهمترین اماکن برگزاری برنامه های ماه رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: بوستان ملت، اراضی عباس آباد. ، دریاچه خلیج فارس، بوستان نرگس، اندیشه، میعاد، بوستان قیطریه، آزادگان، ولایت، بهمن، باغ موزه قصر و باغ موزه دفاع مقدس از مهمترین اماکن برگزاری جشن ها و برنامه های معنوی و ارزشی در ماه مبارک رمضان هستند.

 

وی در پایان گفت: در نظرداریم تا با اجرای برنامه های گردشگری در خیابان سی تیر این فرصت را فراهم آوریم تا شهروندان از افطار تاسحر در این رینگ گردشگری حضور پیدا کنند و از برنامه های متنوع آن بهره ببرند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.