| کد خبر: 130670 |

نمایشگاه سی‌ام پرتخلف نبود

تین نیوز

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران، دوره سی‌ام این نمایشگاه را از حیث رعایت ضوابط و مقررات توسط غرفه‌داران و ناشران، یک نمایشگاه نسبتاً مطلوب ارزیابی کرد.

 

به گزارش مهر ، امیرمسعود شهرام‌نیا قائم مقام سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جریان نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال مهر در مورد ارزیابی‌اش از میزان رعایت ضوابط و مقررات نمایشگاه توسط ناشران و غرفه‌داران گفت: برخی اتفاقاتی که در نمایشگاه می‌افتد، در بیرون از این فضا لزوماً تخلف محسوب نمی‌شود، مثل فروش کتاب‌های سایر ناشرین؛ بخش بسیار زیادی از تخلفات از همین دسته است که البته ما با همین‌ها هم برخورد کرده‌ایم.

 

وی افزود: دسته دوم تخلفات، تخلفاتی است که خارج از فضای نمایشگاه هم تخلف محسوب می‌شود، مانند کپی کردن کتاب‌های سایر ناشران، فروش کتاب‌های بدون مجوز و تبدیل کردن بن‌کارت‌های الکترونیک به وجه نقد.

 

قائم مقام نمایشگاه سپس گفت: درصد تخلفات گروه دوم در نمایشگاه امسال بسیار کمتر بود؛ با این وجود با این تخلفات هم برخورد شد که منجر به چندین مورد پلمپ غرفه و همچنین در مواردی محرومیت ناشر از حضور در نمایشگاه سال آینده کتاب تهران و نمایشگاه‌های استانی کتاب.

 

شهرام‌نیا تصریح کرد: من برخلاف برخی اظهارنظرها، ارزیابی‌ام این است که نمایشگاه امسال، نمایشگاه پرتخلفی نبود و روال تخلفات، یک روال غیرعادی و گسترده نبود، همچنین کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران با مواردی که تشخیص می‌داد، به صورت قاطع و جدی برخورد کرد؛ ضمن اینکه اتفاق مثبتی که امسال شاهدش بودیم این بود که این کمیته بر روی قبلی که سال گذشته و در دوره قبلی نمایشگاه صادر کرده بود، ایستاد و اجازه حضور ناشران متخلف دوره گذشته را در دوره سی‌ام این نمایشگاه نداد.

 

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با وجود تشکیل کارگروه بررسی فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در نمایشگاه کتاب و تمهیداتی که در خصوص حضور این نامزدها در فضای نمایشگاه اندیشیده شده بود، گفت: ما قبل از نمایشگاه هم این نگرانی را داشتیم که فضای نمایشگاه به محل دعواهای حزبی و جناحی تبدیل نشود؛ هدف از تشکیل کارگروه یاد شده هم همین بود و در این کارگروه تصمیم‌گیری شد که امکانات لازم برای بازدید نامزدها از نمایشگاه به وجود بیاید، اما فضایی برای برگزاری نشست داده نشود. ما به صورت کتبی از نمایندگان شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواستیم که با این شرایط، امکان حضور نامزدها را در نمایشگاه فراهم کنند، اینکه چرا فقط یکی از نامزدها به نمایشگاه کتاب آمد، مسئله‌ای است که باید از خود ستادهای انتخاباتی نامزدها پرسید.

 

شهرام نیا خاطرنشان کرد: نمایشگاه یک پدیده فرهنگی است و همه دغدغه ما این بوده که فضای فرهنگی نمایشگاه تحت‌الشعاع مسائل سیاسی قرار نگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.