| کد خبر: 128724 |

کارشناس امور شهری در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ انتخاب اصلح برای شوراها مانع اتفاق افتادن پلاسکوها می شود

تین نیوز
پس از حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو، انبوهی از عکس‌نوشت‌ها و اظهارنظرها توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد؛ با این مضمون که حادثه‌ پلاسکو را نتیجه نوع رأی‌دهی مردم به «ورزشکاران» در انتخابات شورای شهر دانسته و تاکید می‌کردند از این پس باید افراد متخصص بر کرسی‌های شورای شهر تکیه بزنند.
 
 
بیش از چند هفته از حادثه پلاسکو می‌گذرد و تعداد روزهایی که به انتخابات شورای شهر باقی مانده، به شمارش افتاده است و خواه ناخواه حادثه غمبار پلاسکو که به اذعان یک عضو فعلی شورای شهر تهران 3 هزار نمونه مشابه شرایط آن در پایتخت وجود دارد، نیز تأثیر خود را بر این انتخابات خواهد گذاشت.
 
 
مساله حادثه پلاسکو شاید تنها یک اتفاق به نظر برسد اما، ریشه‌یابی و پرداختن به علل به وجود آمدن آن در آستانه انتخابات شوراهای شهرها می‌تواند از بروز چنین اتفاقاتی در آینده جلوگیری کند.
 
 
در این باب و تاثیر انتخاب اعضای شورای شهر در بروز چنین حوادثی و علل به‌وجود آمدن آن از یک کارشناس مدیریت و امور شهری سوال شد که وی در پاسخ به آن، گفت: حادثه پلاسکو متاثر از انتخاب نادرست مردم در تعیین نمایندگان پارلمان شهری است.
 
 
علی احمدی با اشاره به این مطلب که اگر مردم در انتخاب خود دقت عمل نشان دهند قطعا مدیریت کامل‌تر خواهد بود، اظهار داشت: در انتخابات هم‌زمان ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر در دور قبل، متاسفانه علیرغم حضور تعداد قابل توجهی از واجدین شرایط در پای صندوق‌های رای، دیده شد شرکت در انتخابات شوراها از استقبال خوبی برخوردار نبود.
 
 
وی در ادامه گفت‌وگو با این شبکه خبری با بیان این مطلب که «در شورای  شهر فعلی توازن میان دو حزب حاضر برقرار نبود»، تصریح کرد: اگر واجدین شرایط شرکت در انتخابات به مجموعه مدیریت کارآمد رای داده بودند شاید هیچ‌گاه حادثه پلاسکو اتفاق نمی‌افتاد.
 
 
احمدی با تاکید بر این مهم که مردم دارای حق انتخاب باید به خود نهیب بزنند، افزود: اگر در روز انتخاب نمایندگان پارلمان شهری واجدین شرایط با احساس مسئولیت بیشتری به افراد متخصص و با کفایت رای می‌دادند شاید،  به تبع این انتخاب مدیریت شهری دارای توان بالاتری در راس کار قرار می‌گرفت.
 
 
به گفته این کارشناس امورشهری، در حادثه پلاسکو علاوه بر این‌که از مدیریت بحران خوبی برخوردار نبود، دارای مدیر کارآمدی در بخش آتش‌نشانی نیز نبود که در زمان بروز سانحه نسبت به مدیریت حادثه اقدام کند زیرا، می‌توانستیم حادثه پلاسکو را بهتر از آن‌چه انجام شد مدیریت کنیم.
 
 
وی اشاره‌ای هم داشت به انتخاب شهردار در 4 سال پیش و گفت: برنامه‌ای از دو نامزد تصدی پست شهرداری تهران ارائه شد که علیرغم مطلوب‌تر بودن برنامه رقیب، تنها با در اقلیت قرار گرفتن یکی از جناح‌ها که البته دارای حق بودند، شهردار سابق برای سومین دور متوالی در راس مدیریت شهری قرار گرفت که، این‌ها همه متاثر از انتخابی است که مردم در پای صندوق‌های رای آن را رقم زدند.
 
 
احمدی حادثه پلاسکو را تلنگری دانست که بر پیکره شیوه انتخاب مردم وارد آمد و یادآور شد: حاثه پلاسکو باید درس عبرتی باشد تا مردم در انتخاب افراد اصلح و متخصص دقت بیشتری به خرج بدهند نه کسانی را برگزینند که در عرصه‌های دیگر (که مورد احترام هستند) به مدال قهرمانی دست پیدا کرده‌اند.
 
 
وی در اقیلت قرار گرفتن افراد متخصص و اصلح را حاصل انتخاب غیر کارشناسی واجدین شرایط عنوان کرد.

 

به گزارش تین‌نیوز، هر چند استفاده ابزاری از پدیده‌ها و حوادثی که بر عواطف انسان‌ها اثر گذاشته است، نوعی بی‌اخلاقی در عرصه تبلیغات محسوب می‌شود، اما تأثیرگذاری حادثه پلاسکو در عواطف و افکار شهروندان و این‌که آنها را واداشته تا در انتخاب‌های خود تجدیدنظر کنند، اتفاقی است که از دل شعور جمعی مردم بیرون آمده و به نظر می‌رسد نه تنها تأثیر خود را در انتخابات شورای شهر تهران در سایر شهرهای کشور نیز بر جای بگذارد؛ چراکه مسئله «بافت‌های فرسوده» تنها مسئله شهروندان در تهران نیست و این موضوع در سراسر ایران گسترده شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.