| کد خبر: 128164 |

حفظ کارت سوخت سالیانه حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه برای کشور دارد

تین نیوز

تین‌نیوز| عضو کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به اینکه نگهداری کارت سوخت جز هزینه برای نظام و معطلی برای مردم اثر دیگری ندارد گفت : می توان زیرساخت های سامانه کارت هوشمند سوخت را فعال نگاه داشت.

 

به گزارش خانه ملت، احمد صفری  با اشاره به صادر شدن کارت سوخت برای خودروهایی که در سال جاری تولید می شوند، گفت: در حال حاضر کارت سوخت هیچ کارایی نداشته و حدود یک‌سال است که چیزی به نام کارت سوخت وجود ندارد، چرا که مالکان خودرو از کارت جایگاه ها برای سوختگیری استفاده می کنند و کارت سوخت تنها به عنوان دکور در کنار سایر مدارک ماشین وجود دارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، افزود: تنها در زمانی که بنزین ، دونرخی بوده یا نیازمند سهمیه بندی است،می توان گفت که حفظ کارت سوخت ضروری است.

 

نگهداری کارت سوخت  جز زحمت برای مردم اثری درپی ندارد

صفری با بیان اینکه در ایام نبود کارت سوخت هیچ اعتراضی نسبت به حذف آن وجود نداشته است،ادامه داد : با استفاده مجدد از کارت سوخت ، مردم برای استفاده از آن درجایگاه ها معطل می شوند و نگهداری کارت سوخت  جز زحمت برای مردم اثری درپی ندارد.

وی یادآور شد:می توان زیرساخت های سامانه کارت هوشمند سوخت را فعال نگاه داشت و اگر قیمت سوخت دربازارهای جهانی افزایش یابد، مجددا فرآیندهای کنترلی برای مبارزه با قاچاق سوخت به واسطه این سامانه از سر گرفته شود.

 

نگهداری کارت سوخت جز هزینه برای نظام چیزی ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در بخش بنزین ، قاچاق معناداری وجود ندارد، افزود:با توجه به اینکه اختلاف قیمتی کمی در داخل کشور و قیمت کشورهای همسایه وجود داشت،خطر قاچاق بنزین پایین است و کمتر رخ می دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:نگهداری کارت سوخت جز هزینه برای نظام چیزی ندارد و بر اساس برخی اظهارات کارت سوخت حدود 30 میلیارد تومان هزینه برای کشور دارد./

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.