| کد خبر: 128126 |

برای تسهیل همکاری های اقتصادی با همتای قرقیزستانی مذاکره کردیم

تین نیوز

تین‌نیوز| ئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای تسهیل در همکاری های اقتصادی و امکان های پروازی بین ایران و قرقیزستان مذاکراتی انجام دادیم.

 

به گزارش  مهر، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در حاشیه دیدار با چینی بای تور سونبکوف همتای قرقیزستانی خود در نشست خبری مشترک گفت: ما امروز مهمانان عزیزی از کشور دوست و برادرمان قرقیزستان داشتیم که هیئت پارلمانی از این کشور به ایران سفر کردند.

 

وی با اشاره به اینکه روابط ایران و قرقیزستان از نظر سیاسی و همکاری های بین المللی در سطح خوبی است افزود: امروز مذاکرات ما در چند بخش از جمله همکاری های پارلمانی و گفتگوی کمیسیون های تخصصی انجام شد که در این تفاهم نامه هم درج شده است.

 

لاریجانی ادامه داد: بخش دیگر مذاکرات ما مربوط به همکاری های اقتصادی بین دو کشور بود، اینکه تجار دو کشور بتوانند از ظرفیت های موجود استفاده کنند. امکانات خوبی در دو کشور وجود دارد که باید آن را فعال کرد.

 

رئیس مجلس گفت: در برنامه رئیس مجلس قرقیزستان برنامه مذاکره ای با اعضای اتاق بازرگانی و بازدید از مراکز صنعتی و تولید مهم را هم قرار دادیم تا بتوانند از آن برای همکاریهای مشترک استفاده کنند.

 

لاریجانی تصریح کرد:  همچنین در زمینه تسهیل همکاری های بازرگانی بین دو کشور که تجار بتوانند از آن استفاده کنند و نیز امکان های پروازی دو کشور که به فعالیت های تجاری و توریستی دو کشور کمک می کند نیز رایزنی شد.

 

وی با اشاره به ارتباط مواصلاتی ایران و قرقیزستان از طریق کشورهای واصل گفت: این پروژه از جمله پروژه‌های مهم میان دو کشور است و امیدواریم در مذاکراتی که رئیس پارلمان قرقیزستان با وزیر راه خواهد داشت، بتوانیم این مسئله را در آینده به پیش ببریم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.