| کد خبر: 127206 |

هیچ بحرانی وجود ندارد

رییس جمهور در پاسخ به سوالی در مورد سیاست های دولت برای کنترل تورم که باعث ایجاد بحران در نظام بانکی شده است، گفت: من کلمه بحران را قبول ندارم و هیچ بحرانی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام روحانی در ادامه  نشست خبری خود با تاکید بر اینکه افتخار دولت این است که بعد از 26 سال تورم را تک رقمی کرده است، خاطر نشان کرد: از افتخارات ماست که شرایط بانک ها نسبت به سال گذشته بهتر شده است،‌به طوری که رئیس بانک ملی به من گفت اقداماتی که این دولت برای بانک ملی انجام داده است در  فعالیت بانک ملی از آغاز تاکنون سابقه نداشته است.

رئیس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه وضع امروز بانک ها از دیروز خیلی بهتر است تصریح کرد: ممکن است یک مورد خاصی وجود داشته باشد که البته توضیحات آن را رئیس کل بانک مرکزی به تفصیل داده اند که چند موسسه در یک موسسه جدید ادغام شده بودند و در این زمینه یک قاضی دخالت هایی داشته و مشکلاتی ایجاد شده و در این راستا من از رئیس بانک مرکزی خواستم که از آن قاضی به دستگاه قضائی شکایت کنند،‌ چون در امری که به او مربوط نبوده دخالت کرده است و به طور کل مشکلی که در یک گوشه ای پیش آمده است قابل حل است.

روحانی با بیان اینکه ما به دنبال پایین آوردن تورم از بانک ها خواستیم تسهیلاتی با نرخ سود کمتر ارائه کنند،‌ توضیح داد: برای این کار خود به خود سود سپرده پایین می آمد و کاری که ما انجام دادیم این بود که سود بین بانکی را پایین آوردیم که در نتیجه آن سود تسهیلات نیز پایین آمد.

وی افزود: اقدامات دولت در زمینه نظام بانکی به صورت دستوری نبوده است چون در دولت قبل شاهد بودیم که اقدامات دستوری هیچ وقت عملیاتی نشد.
وی خاطر نشان کرد: با کاهش سود تسهیلات بین بانکی از حدود 28 درصد به رقمی حدود 19 درصد، توانستیم نظمی را در بانک ها اجرا کنیم، پس علت این که تورم پایین آمد نظارت دولت بود.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه تورم 45 درصد در دولت قبلی به این خاطر بود که از بانک مرکزی برداشت می‌کردند ، گفت: دولت قبل 43 هزار میلیارد تومان برای مسکن مهر از بانک مرکزی برداشت کرد و با این کار در جیب مردم دخالت کردند، اما در این دولت نه تنها از بانک مرکزی برداشتی نداشتیم، بلکه برای اولین بار بدهی‌های بانک ها را پرداخت کردیم.
روحانی همچنین با تاکید بر اینکه سود تسهیلات در کشور باید کاهش پیدا کند، گفت: وقتی سود تسهیلات بالا باشد کار برای بنگاه های اقتصادی سخت می شود. پس یکی از تحولاتی که باید اتفاق افتد، پایین آوردن سود تسهیلات بانکی بخصوص در حوزه تولید است و در این زمینه دولت برای بخش های تولیدی، سوبسید پرداخت می کند.

رئیس دولت یازدهم در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی در مورد حمله دولت آمریکا به سوریه و اعلام اینکه ممکن است این حمله تکرار شود، گفت: آمریکایی ها از گذشته هیچ وقت در چارچوب مقررات بین المللی  عمل نکرده اند و حتی تحریم هایی که علیه ما داشتند و دارند نیز منطبق با چارچوب بین المللی  نیست.
روحانی با بیان اینکه آمریکا یک جانبه گرایی دارد و بی جهت خود را رهبر دنیا می داند، تصریح کرد: اساس حمله به سوریه اشتباه بود و به نفع تروریست ها تمام شد، که این وضع نمی تواند ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها از قبل نیز دخالتی هایی در سوریه داشتند و حمله هایی اتفاق می افتاد اما تا این اندازه واضح نبود که مستقیم به پایگاه هوایی حمله کنند، گفت: تکرار آن بسیار می تواند خطرناک می باشد.

رئیس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: پاسخ حمله آمریکا به سوریه را باید ارتش سوریه در میدان جنگ در برابر تروریست ها بدهد تا برای آمریکایی ها روشن شود این امور نمی تواند مشوقی برای ادامه حضور تروریست ها باشد. پس باید با ضربه هایی که به تروریست ها وارد می شود آمریکایی ها را از این کار پشیمان کرد و آمریکایی ها بدانند که این اقدامات به نفع تروریست ها نخواهد بود و حضور تروریست ها در ادامه برای همه یعنی حتی کشورهایی که آنها را به وجود آورده اند، ‌دردسر ساز خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.