| کد خبر: 45200 |

رقم بودجه خانواده شهرداری تهران

تین نیوز |  لایحه بودجه 94 شهرداری تهران با تصویب بودجه سازمان ها و شرکت ها در صحن علنی شورا نهایی شد.
روز گذشته اعضای شورای شهر تهران بودجه 6 هزار و 600 میلیارد تومانی، 22 سازمان و 20 شرکت زیر مجموعه شهرداری تهران را به تصویب رساندند. از این رقم 6 هزار و 300 میلیارد تومان به سازمان‌ها و 300 میلیارد تومان به شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری تهران تعلق دارد. به این ترتیب مجموعه بودجه خانواده شهرداری تهران برای سال 94 با احتساب بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها به رقمی بالغ بر 23 هزار و 800 میلیارد تومان می‌رسد.

البته به جز این دو بخش، در بودجه سال آینده شهرداری تهران 51 تبصره پیش‌بینی شده است که رقم آن معادل 11 هزار میلیارد تومان است و با اضافه کردن این رقم به بودجه 23 هزار و 800 میلیارد تومانی (مجموعه رقم لایحه بودجه به علاوه بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها) بودجه پیش‌بینی شده برای خانواده شهرداری تهران در سال 94، 34 هزار و 800 میلیارد تومان است. در این راستا اعضای پارلمان محلی پایتخت دیروز به 8 تبصره ذیل ماده واحده بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها رای مثبت دادند.

براساس تبصره 7 این ماده واحده 2 شرکت شهروند و همشهری موظف شدند از ابتدای سال 94، معادل 80 درصد سود خود را به حساب عمومی شهرداری تهران واریز کنند.  علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در توضیح علت پیش‌بینی این تبصره عنوان کرد: همانطور که در برنامه ۵ ساله پیش‌بینی کرده بودیم شرکت شهروند به‌منظور افزایش درآمدهای پایدار در شهر تهران به مجموعه شرکت‌های شهرداری تهران اضافه شده است.
او با اشاره به اینکه شرکت شهروند نقطه اتصال به منابع درآمدی پایدار شهر است، یادآور شد: شرکت شهروند ۳۸ میلیارد تومان سود داشته و مسلما بازگشت این سود به شهرداری بهتر از فروش تراکم برای افزایش درآمد شهرداری تهران است. دبیر با اشاره به اینکه شرکت همشهری معافیت مالیاتی دارد، گفت: شرکت پیام همشهری در همشهری ادغام شده است ضمن آنکه این شرکت در سال جاری حدود۵۰ میلیارد تومان سود داشته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.