| کد خبر: 262810 |

۷۰ درصد از مسافران بدون بلیت سوار اتوبوس می شوند ؛ عمر اتوبوس ها بین ۱۰ تا ۱۶ است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا آخرین وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تهران را تشریح کرد و گفت: براساس آمار، روزانه ۷۰درصد فرار بلیت رخ می دهد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا آخرین وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تهران را تشریح کرد و گفت: براساس آمار، روزانه ۷۰درصد فرار بلیت رخ می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در بازدید از شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در نشستی با حضور مدیران این شرکت، آخرین وضعیت ناوگان را بررسی کرد. او در ابتدا گفت: حدود ۲۰۵۰دستگاه اتوبوس در تهران به صورت روزانه فعال هستند و این تعداد ابتدای هر صبح از پارکینگ شرکت واحد خارج می شوند، اما به دلیل فرسودگی ناوگان، تعداد آنها تا پایان شب کمتر می شود؛ بنابراین به طور میانگین ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس فعال روزانه وجود دارد و براساس گفته ها پیش بینی می شود تا پایان سال حدود ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس از مجموع قراردادهای منعقد شده به ناوگان اتوبوسرانی افزوده شود.

اورهال اتوبوس های فرسوده

او افزود: تنها ۳۰۰دستگاه از اتوبوس ها عمرشان کمتر از ۵سال است و مابقی ۱۰تا ۱۶سال دارند و به سن فرسودگی رسیده اند؛ از این رو امیدواریم با اورهال و خرید اتوبوس های جدید هرچه سریع تر مشکلات ناوگان حل شود. براساس مصوبه شورا قرار بوده ۱۱۰۰دستگاه اتوبوس اورهال شود که تاکنون اورهال ۳۰۰دستگاه اتوبوس انجام شده و امیدواریم تا پایان سال به مصوبه برسیم.

فشار به خودروسازان

تشکری هاشمی گفت: کارهای قانونی خرید اتوبوس ها انجام شده و براساس برنامه اتوبوس های دیزلی در موعد مقرر وارد ناوگان می شوند. برای تسریع در روند ورود اتوبوس ها و رسیدن به عدد ۳هزار دستگاه اتوبوس فعال باید به خودروسازان فشار وارد کرد تا به تعهداتشان عمل کنند. همچنین شرکت هایی که اتوبوس ها را تحویل می دهند موظف هستند اقدامات لازم درخصوص بازسازی یا اورهال اتوبوس ها را انجام دهند، زیرا عدم ارائه خدمات پس از فروش هیچ توجیهی ندارد.

خسارت سنگین در سایه فرار بلیت

رئی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: براساس آمار، روزانه ۷۰درصد فرار بلیت رخ می دهد. یعنی تراکنش بلیت انجام نمی شود و همین موضوع خسارت های سنگینی به شرکت واحد وارد می کند. آنطور که مسئولان شرکت واحد اتوبوسرانی گفته اند گویا با خرید تجهیزات این مشکل به زودی حل می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.