| کد خبر: 261837 |

سرویس ارزان دانش آموزی در این ۲۰ خط تهران؛ ساعات کار این سرویس ها چگونه است؟

از هفته آینده با آغاز سال تحصیلی، ۵میلیون تردد شهری به ترددهای روزانه افزوده می‌شود. برای این شرایط اما مدیریت شهری تدارک گسترده‌ای دیده است. یکی از این برنامه‌ها که مخصوص تردد دانش‌آموزان است.

تین نیوز

از هفته آینده با آغاز سال تحصیلی، ۵میلیون تردد شهری به ترددهای روزانه افزوده می شود. برای این شرایط اما مدیریت شهری تدارک گسترده ای دیده است. یکی از این برنامه ها که مخصوص تردد دانش آموزان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین،  اختصاص ۲۰خط ویژه اتوبوس با ۲۳۶کیلومتر طول است که می تواند بخشی از ترددهای شهری را کاهش دهد.بخش زیادی از دانش آموزان در روزهای نخستین سال تحصیلی، برنامه ترددی مشخصی ندارند و در این شرایط یا باید توسط والدین خود جابه جا شوند یا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند که برنامه ترددی آنها را دقیق نمی دانند.

شهرداری تهران برای رفع این خلأ و نظم دهی به ترددهای شهری پاییزی، ۲۰خط ویژه اتوبوس مدرسه را راه اندازی می کند. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در این باره به همشهری می گوید: اتوبوسرانی تهران برای بازگشایی مدارس آمادگی ۱۰۰درصدی دارد.

به گفته مهدی علیزاده با آغاز مهر سفرهای آموزشی به دیگر سفرهای درون شهری تهران اضافه می شوند. براین اساس در ۲۰خط اتوبوس هایی را مخصوص جابه جایی دانش آموزان جانمایی کردیم که تحت عنوان اتوبوس مدرسه فعال هستند. این اتوبوس ها مخصوص دانش آموزان هستند و با نصب برچسب از دیگر اتوبوس ها منفک می شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، اتوبوس های مدرسه در ساعت شروع و پایان فعالیت مدارس به ایستگاه های مشخص شده نزدیک مراکز آموزشی اعزام می شوند و دانش آموزان را جابه جا می کنند. همچنین برای خطوط پرمسافر هم اتوبوس تدارک دیده شده؛ به گونه ای که در ایستگاه هایی که تقاضای سفر زیاد است، اتوبوس های کمکی مستقر می شوند. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: تقویت خطوط اتوبوسرانی به ویژه خطوط اتوبوس های تندرو و نوسازی و بازسازی اتوبوس ها در دستور کار قرار دارد که از ابتدای مهر به کمک ناوگان حمل ونقل عمومی می آیند تا افزایش سفرهای روزانه را پاسخ دهند.

تجربه سال های گذشته نشان داده است که دانش آموزان از داشتن مسیر اتوبوس سرویس مدرسه رضایت دارند و بر همین اساس در سال تحصیلی جدید مانند سال های گذشته در ۲۰خط اتوبوس هایی را مخصوص جابه جایی دانش آموزان جانمایی کردیم که تحت عنوان «اتوبوس مدرسه» فعال هستند؛ البته قرار نیست ایستگاه مخصوصی برای اتوبوس مدرسه ها تعبیه شود. این اتوبوس ها با نصب برچسب از سایر اتوبوس ها منفک می شوند و ساعت فعالیت آنها نیز متفاوت است؛ به گونه ای که اتوبوس های مدرسه در ساعت شروع و پایان فعالیت مدارس به ایستگاه های مشخص شده در نزدیکی مراکز آموزشی اعزام شده و نسبت به جابه جایی دانش آموزان اقدام خواهند کرد.

اینفوگرافیک | ۲۰خط اتوبوس مدرسه؛ آماده افتتاح در مهر | مسیر تردد این اتوبوس ها را ببینید

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.