| کد خبر: 256437 |

عضو شورای شهر تهران:

قرارداد متروی هشتگرد هنوز منعقد نشده است

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای شهر تهران از تداوم مشکلات موجود بر سر راه تکمیل متروی هشتگرد خبر داد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر تداوم مشکلات موجود بر سر راه تکمیل متروی هشتگرد گفت: در سال ۱۴۰۲ برای اورهال ۲۹ رام قطار شامل ۲۰۳ واگن در کارخانه واگن سازی تهران برنامه ریزی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا از کارخانه واگن سازی تهران گفت: پس از بازدید یک سال قبل که این کارخانه وضعیت نامناسبی نداشت، روز گذشته در بازدیدی که انجام دادیم، وضعیت کارخانه واگن سازی تهران را بسیار امیدوارکننده دیدیم.

وی افزود: برای حل مشکلات کارگری نیروهای انسانی این کارخانه در طول یک سال اخیر تلاش های زیادی شده بود و کمتر کارگری را می دیدیم که مشغول به کار فنی خود نباشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ برای اورهال ۲۹ رام قطار شامل ۲۰۳ واگن در کارخانه واگن سازی تهران برنامه ریزی شده و در حال حاضر استارت این کار به خوبی زده شده است و امیدواریم تا پایان سال این ۲۹ رام قطار که در حال اورهال هستند، به ناوگان اضافه شوند.

تشکری هاشمی با بیان این که خرید قطعات داخلی مورد نیاز برای تعمیرات واگن های مترو وضعیت خوبی دارد، تاکید کرد: تولیدکنندگان داخلی به طور شایسته ای پای کار آمده اند و امیدواریم این بخش نیز به نتیجه برسد. همچنین در کارخانه واگن سازی بلوک های برق قدیمی که سازنده خارجی از تکنولوژی مربوط به آن استفاده کرده بود، جایگزین شده است و فناوری های نوین در این فرآیند مورد استفاده قرار گرفته که جای تقدیر دارد.

وی با بیان این که این پیام امیدبخش را می دهم که روند بازسازی واگن های مترو بسیار خوب پیش می رود، یادآور شد: شاید در برخی مقاطع رقابت هایی را در بخش های مختلف می دیدیم، اما اکنون همکاری خوبی بین شرکت مترو، بهره برداری و واگن سازی شکل گرفته که جای تقدیر دارد.

تشکری هاشمی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان این که برای متروی هشتگرد هنوز قراردادی منعقد نشده است، گفت: اشکالات فنی همچون سیگنالینگ و سیستم های مخابراتی برای این خط پابرجاست و می تواند برای مدیریت شهری مشکل ساز باشد؛ لذا درخواست می کنم که شرکت مترو برای رفع این مشکلات اقدام کند.

وی در پایان تصریح کرد: اگر قرار است بار متروی هشتگرد و پرند هنوز روی دوش مدیریت شهری تهران باشد، باید برای انعقاد قراردادها اقدام شود و محاسبات فنی مورد توجه قرار بگیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.