| کد خبر: 249127 |

به جای تراموا از اتوبوس سه کابین استفاده شود

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد وعده ورود تراموا از سوی شهردار تهران به پایتخت، گفت: در دوره های قبل چند نمونه اتوبوسهای سه کابین وارد شد که تست هایش را انجام داد و می توانیم به جای تراموا در مورد ورود این اتوبوسها، تمرکز کنیم.

تین نیوز

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد وعده ورود تراموا از سوی شهردار تهران به پایتخت، گفت: در دوره های قبل چند نمونه اتوبوسهای سه کابین وارد شد که تست هایش را انجام داد و می توانیم به جای تراموا در مورد ورود این اتوبوسها، تمرکز کنیم.

به گزارش تین نیوز ، علی اصغر قائمی در مورد وعده شهردار تهران در مورد ورود تراموا به تهران اظهار کرد: در حالت کلی هر مد حمل و نقلی جدیدی که بخواهد در تهران فعال شود باید در وهله اول مصوبه شورایعالی ترافیک را اخذ کند و بعد از آن بایستی از شورای شهر تهران مصوبه بگیرد تا قابلیت اجرا پیدا کند.

وی با بیان اینکه هر مد حمل و نقلی  جدید اعم از تراموا، مونوریل ، تاکسی پرنده و...  که می خواهند آن را در تهران اجرایی کنند باید مصوبات قانونی را طی کند، ادامه داد: در حالت کلی مسئولان می توانند از مدهای مختلف حمل و نقلی بهره بگیرند، اما باید منابع آن را تامین کرده و مراحل قانونی را نیز طی کنند و در مورد تراموا مباحث فنی و تخصصی باید بررسی شود.

قائمی با بیان اینکه وقتی وارد مباحث و بررسی تخصصی راه اندازی تراموا در تهران می شویم مسئله متفاوت است، گفت: تراموا یعنی چه؟ یعنی دو تا سه واگن بروی ریلی که روی زمین قرار گرفته، حرکت کند. خب به جای این مد، بیاییم اتوبوس دو و سه کابین خریداری کنیم و در خطوط استفاده کنیم، که نه زیر ساخت و نه ریل می خواهد.

رئیس کمیته هوشمندسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه در دوره های قبل چند نمونه اتوبوسهای سه کابین وارد شد که تست هایش را انجام داد و می توانیم به جای تراموا در مورد ورود این اتوبوسها، تمرکز کنیم، افزود: در مورد تراموا باید مسائل مختلفی بررسی شود که در صورت ورود این موضوع به شورا در موردش تصمیم گیری می شود.

وی در مورد عدم به روزرسانی اطلاعات در سامانه " تهران من "  گفت: گزارشی به صورت رسمی از مسئولان شهرداری دریافت کردیم که حاکی از آن است که مشکلی در سیستم های شهرداری تهران نیست و سیستم ها برقرار است و حالا گاهی به مشکلات در حوزه اجرایی برخورد می کنند.

قائمی در مورد چرایی عدم به روزرسانی اطلاعات در این سامانه نیز اظهار کرد: فکر نمی کنم که ما شاهد مشکل فنی در این حوزه باشیم و حدس می زنم بیشتر مشکل میزان هماهنگی میان سازمان فاوا و معاونت حمل و نقل و ترافیک است که باید خواسته و کارکردهایشان را هم راستا کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فرانکه 0 0

    تراموا یک وسیله مزخرف و بیهوده است