| کد خبر: 227703 |

نرخ بهای خدمات شهری در سال ۱۴۰۰ تصویب شد

در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران بهای خدمات شهری در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران به تصویب رسید.

تین نیوز

در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران بهای خدمات شهری در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران به تصویب رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در این باره گفت: در پیوست ۴ لایحه شهرداری تهران در ارتباط با بهای خدمات مربوط به بهای خدمات پسماندهای عادی است. در این لایحه هزینه جمع آوری و حمل هر کیلو پسماند عادی از ۱۳۰۰ به ۱۶۵۰ افزایش یافت.

وی ادامه داد: هزینه دفن یک کیلو پسماند عادی در شهر تهران از ۷۰۰ در سال ۹۹ به ۷۸۲ ریال افزایش یافته است و در مجموع بهای خدمات مدیریت پسماند ۲۱.۵ درصد افزایش می‌یابد.

نوری اضافه کرد: برای تشویق شهروندان به تفکیک زباله از مبدا، ضریب تشویقی برای گسترش تفکیک از مبدا تعریف شد و ضریب E۲ از یک به ۰.۷ کاهش یافت.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با اشاره به پیوست پنجم که درخصوص حق بهره برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میادین میوه و تره بار است گفت: حق بهره برداری غرف میادین میوه‌و تره‌بار به تفکیک نوع کاربری؛ ۵۰ درصد قیمت مبالغ حق‌بهره‌برداری به عنوان پایه برای لحاظ در دوره بعد خواهد بود.

وی درباره بهای خدمات در بهشت زهرا گفت: تعرفه بهای خدمات بهشت زهرا به میزان ۲۵ درصد افزایش یافت.

نوری ادامه داد: نرخ ورودی وسایل نقلیه میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار به صورت میانگین ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی درباره تعیین نرخ ورود خودرو به پارک سرخه حصار گفت: نرخ ورودی به سرخه حصار برای خودروهای سواری ۳۵۰۰ تومان، سنگین سواری ۱۵ هزار تومان، کامیون تا ۲۰ تن، ۲۵ هزارتومان وموتور سیکلت ۲ هزار تومن است.

نوری درباره نرخ بهای خدمات مشاغل سیار و بی‌کانون نیز گفت: نرخ پایه بهای خدمات هر متر مربع در سال ۱۴۰۰؛ شامل استقرار کالا و محصولات تولیدی و خودرو روزانه ۷,۸۰۰ تومان و برای مشاغل سیا غیر موتوری ۱۵ هزار تومان است.

او همچنین به افزایش نرخ بهای خدمات کیوسک‌های مطبوعاتی اشاره کرد و گفت: کیوسک‌ها در سه درجه سطح‌بندی شده‌اند. قیمت درجه یک از ۱۲۰۰ به ۲۵۰۰، در کیوسک در جه دو از ۸۰۰ به ۱۰۰۰ و در کیوسک در جه سه از ۴۰۰ به ۵۰۰ افزایش یافته است. نرخ بهای خدمات کیوسک‌های مطبوعاتی در مجموع ۲۵ درصد افزایش یافت.

نوری درباره نرخ بهای خدمات دفع پسماندهای پزشکی، صنعتی و کشاورزی گفت: نرخ بهای دفع پسماندهای پزشکی جهت تقدیر از کادر پزشکی به دلیل شرایط کرونا بدون تغییر می‌ماند.

هزینه جمع آوری و حمل پسماندهای بی‌خطر به ۷ هزار تومان، هزینه جمع آوری و حمل پسماندهای صنعتی به ۳۶۰۰ و دفن پسماندها در حدود ۱,۰۴۰ تومان در هر کیلو خواهد بود. در مجموع هزینه جمع آوری و حمل پسماند به روش مخزن متحرک ۳ هزار و ۲۰۰ تومان شد.

وی درباره بهای خدمات جمع آوری هر تن پسماند ساختمانی و عمرانی گفت: بهای خدمات هر تن پسماند ساختمانی به ۳ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

نظر کمیسیون سلامت و محیط زیست درباره افزایش بهای خدمات حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.