| کد خبر: 224869 |

باید حسابرسی ویژه‌ای درباره پروژه پل صدر انجام شود

خزانه‌دار شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر می‌خواهیم دقیقتر پروژه پل صدر را مورد بررسی قرار دهیم باید صفر تا ۱۰۰ این پروژه مورد حسابرسی قرار گیرد.

تین نیوز

خزانه‌دار شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر می‌خواهیم دقیقتر پروژه پل صدر را مورد بررسی قرار دهیم باید صفر تا ۱۰۰ این پروژه مورد حسابرسی قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، در جریان بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای شهر معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران برای سال مالی ۱۳۹۳ سید حسن رسولی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: حسابرس محترم رویدادهای مالی سال ۹۳ حوزه معاونت عمرانی شهرداری تهران را که تعداد قابل توجهی پروژه در آن سال مالی طراحی و اجرا شده را مورد بررسی قرار داده و امروز به صحن تقدیم شده است. مشخصاً در مورد بند ۲۰ که مربوط به پل صدر است، باید گفت این پروژه‌ای نبوده که ظرف ۳۶۵ روز سال ۹۳ از صفر تا ۱۰۰ به انجام رسیده باشد و قطعاً قبل و بعد دارد.

رسولی ادامه داد: حسابرس در بند ۲۰ این گزارش اشاره کرده است که یکی از موارد عدم تطبیق و ایرادات این است که بودجه مصوبه شورای شهر هزار میلیارد تومان بوده اما تا پایان آن سال ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

با این حال به اعتقاد رسولی اگر قرار باشد به صورت دقیق به سوالاتی از این قبیل که برآورد اولیه ساخت پروژه، هزینه انجام شده و تشریفات حقوقی-قراردادی واگذاری پروژه به پیمانکاران طرح و اجرا چقدر بوده، پاسخ داده شود باید دو کار انجام شود. اول اینکه حسابرس گزارش تلفیقی سنواتی را از ابتدای آغاز این پروژه تا انتها اعلام کند. دوم اینکه باید حسابرسی ویژه‌ای از این پروژه انجام شود یا تحقیق و تفحصی درباره پروژه صدر انجام گیرد. بنابراین درست است که اعضای شورا درباره این پروژه ابهام دارند اما فقط با انجام حسابرسی یک سال حوزه معاونت عمرانی به همه ابهامات نمی‌توان پاسخ داد.

رسولی ادامه داد: مهم نیست که ۶ سال گذشته از سال مالی ۹۳ گذشته است مهم این است که حسابرس معتمد شورا این سال را به عنوان عدم مغایرت عنوان کرده است. ما به عنوان شورا می‌خواهیم حکمیت کنیم که چقدر از بندهای اعلام شده از سوی حسابرس همراه با راستی آزمایی و صحت و چقدر بر اساس فقدان اطلاعات است. بنابراین رفت و برگشت یک ماهه به شهرداری بالاجبار نیاز است.

خزانه دار شورای شهر تهران بار دیگر تاکید کرد: اگر می‌خواهیم دقیق‌تر پروژه پل صدر را مورد بررسی قرار دهیم باید صفر تا ۱۰۰، این پروژه مورد حسابرسی قرار گیرد و با مصوبات شورای شهر، اختیارات شهردار وقت و رعایت آیین نامه مالی و معاملاتی شهرداری مطابقت داده شود تا بتوان بر اساس آن به افکار عمومی پاسخ داده شود. بنابراین اگر امروز ما نمی‌توانیم به همه ابهامات پاسخ دهیم معنایش این نیست که گزارش حسابرس در سال ۹۳ را رد کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.