| کد خبر: 224844 |

تذکر سالاری به وزارت راه برای ممانعت در اجرای طرح های مدیریت شهری

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: رویکرد تمرکز گرایی شورای عالی شهرسازی و معماری مانع عملیاتی شدن تصمیمات مدیریت شهری تهران و کمیسیون ماده ۵ شده است.

تین نیوز

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: رویکرد تمرکز گرایی شورای عالی شهرسازی و معماری مانع عملیاتی شدن تصمیمات مدیریت شهری تهران و کمیسیون ماده ۵ شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد سالاری در دویست و شصت و یکمین جلسه شورا در تذکری به وزارت راه و شهرسازی گفت: شورای شهر و شهرداری تهران تصمیمات خوبی را برای تعیین تکلیف بسیاری از مشکلات مردم در مورد عرصه‌های شهری و طرح‌های موضعی داشته‌اند که به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده است اما شورای عالی شهرسازی و معماری با رویکرد تمرکز گرایی مانع عملیاتی شدن آنها می‌شود، چراکه اصرار دارند که این تصمیمات باید در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح شوند که این طی مسیر بسیار زمان بر است.

وی با اشاره به یکی از تصمیمات مدیریت شهری مبنی بر اضافه شدن ۱۱۶۸ هکتار بافت فرسوده به مجموعه ۳۲۶۸ هکتار سابق، بیان کرد: ۸۶۰ هکتار از این میزان، متأسفانه در فرایند تدوین طرح تفصیلی نادیده گرفته شده و مغفول مانده بود که موجب اعتراض بسیاری از ساکنان مناطق مرکزی و جنوبی شهر که دارای املاک فرسوده هستند، شده است. حدود ۳۵۰ هکتار هم دارای دو شاخص ریزدانگی و ناپایداری هستند و در محدوده بافت‌های فرسوده قرار دارند اما صرفاً به دلیل اینکه گذر آنها نفوذ پذیر است، در محدوده بافت فرسوده قرار نگرفته‌اند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: اکنون مدیریت شهری تهران علی رغم مشکلات درآمدی که دارد با رویکرد کیفی سازی و بازآفرینی تصمیم گرفته که این محدوده‌ها نیز به بافت فرسوده اضافه شوند که این تصمیم عملاً درآمد شهرداری را کاهش می‌دهد اما ما مبتنی بر این رویکرد و وعده‌ای که به مردم داده بودیم، تصمیم گرفتیم.

سالاری تصریح کرد: جالب است که شورای عالی شهرسازی و معماری از طرفی سه شاخص را به ۶۳ شاخص بافت فرسوده اضافه و به کل کشور ابلاغ می‌کند که بر اساس آن شاخص‌ها کل شهر تهران، بافت ناکارآمد محسوب می‌شود، از طرفی به تصمیم مدیریت شهری تهران مبنی بر اضافه شدن ۱۱۶۸ هکتار به بافت فرسوده اعتراض می‌کند و تاکید می‌کند که این موضوع باید در شورای عالی تصمیم‌گیری شود که در این صورت شاهد تأخیر چند ماهه و بلاتکلیفی مردم خواهیم بود.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به بلاتکلیفی ۲۰ ساله طرح فداییان اسلام و فریز املاک محدوده اجرای طرح گفت: شهرداری تهران سال‌ها است از طریق گرفتن مشاور، این طرح را بررسی کرده و در کمیسیون ماده ۵ با حضور دبیر شورای عالی شهرسازی به تصویب رسانده است اما ایشان مجدداً درخواست کرده‌اند که این طرح در شورای عالی شهرسازی مطرح شود و اکنون در آنجا مانده است و شهرداری منطقه ۲۰ و سایر مناطقی که بخش قابل توجهی از مشکلاتشان از محل اجرای این طرح حل می‌شوند، بلاتکلیف هستند.

وی در تذکری دیگر با اشاره به بازدید خود از منطقه ۱۶، اظهار داشت: شرکت راه آهن مدعی است که املاکی که در مجاورت خط راه آهن در محله جوادیه قرار دارند، در حریم راه آهن هستند (هرچند تعداد زیادی از کارشناسان این موضوع را رد می‌کنند) و از طرفی در فرایند نقل و انتقال این املاک تقاضای ارقام قابل توجهی به عنوان عوارض می‌کند که موجب اعتراض اهالی محله شده است لذا از ریاست شورا می‌خواهم این تذکر من را به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.