| کد خبر: 211239 |

15درصد جمعیت تهران در بافت فرسوده

سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد که 15 درصد جمعیت تهران در بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

تین نیوز

سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد که 15 درصد جمعیت تهران در بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی اعطا ظهر امروز در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه معمولا پس از وقوع زمین لرزه در تهران تا مدت‌ها شاهد برگزاری جلسات، برنامه‌ها و ارائه طرح‌ها و لوایح مختلف هستیم، اما بعد از آن موضوع فراموش می‌شود تا اینکه مجددا زمین لرزه‌ای رخ دهد، گفت: معتقدیم که مواجهه با پدیده زلزله در تهران نیازمند یک میثاق ملی است تا بتوانیم حتی با وجود تغییرات در دولت، شهرداری و مجلس برنامه ریزی در خصوص مواجهه با زلزله در تهران تعطیل نشود و در بازه زمانی کوتاه، میان و بلند مدت راه حل‌هایی ارائه شود.

وی با بیان اینکه سیاست تشویقی در بافت‌های فرسوده کارآمد نبوده، گفت: پنج درصد از سطح شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل داده و 15 درصد جمعیت نیز در این پنج درصد بافت فرسوده زندگی می‌کنند و این نشان می‌دهد که به لحاظ سیاست‌های تشویقی نتوانستیم تسهیل گری کنیم و بافت فرسوده در مجموع همچنان وضعیت مطلوبی ندارد.

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین در خصوص مصوبه امروز شورای شهر در حوزه ثبت میراث معاصر اظهار کرد: در سال‌های اخیر به خصوص در نیمه دوم سال 98 شاهد بودیم که تعدادی از ساختمان‌های با ارزش دوره معاصر که در فهرست ثبت ملی نبودند اما دارای ارزش میراثی بودند، تخریب شدند.

وی با بیان اینکه با ارائه این لایحه به دنبال آن هستیم که با حفظ موازین و حقوق مالکانه و همچنین تفکیک مسئولیت‌ها و با ارائه بسته‌های تشویقی و یا قوانین الزام آور شرایطی را فراهم کنیم که این ابنیه‌ها حفظ شود، گفت: منظور از میراث معاصر ساختمان‌های 100 سال اخیر است که در طرح جامع اعلام شده 2300 بنا در این حوزه داریم که شاید حدود 300 تا 400 بنا ثبت شده‌اند و مابقی در معرض خطر قرار دارند.

اعظا در پاسخ به این سوال که شورا معتقد است که بعضی از ساختمان‌های نوساز نیز از استحکام کافی برخوردار نیستند، گفت: برخی از ساختمان‌های نوساز استحکام لازم را ندارند و مشکل آنجاست که شناسنامه فنی یک مقوله صوری است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در همه فنون مجری ذیصلاح بسیار مهم است اما در ساخت و ساز افرادی که صلاحیت ندارند نیز می‌توانند ساختمان بسازند گفت: اگر بتوانیم با وجود همه موانع مالی و حقوقی مجری ذیصلاح را عملیاتی کنیم می‌توانیم به اجرای شناسنامه فنی نیز امیدوار باشیم که حداقل بنایی با استحکام لازم ساخته شود.

وی با بیان اینکه نظارت‌های دوره‌ای مهندسین ناظر نیز کفایت نمی‌کند، گفت: سازه ساختمان بعد از اتمام دیده نمی‌شود و تشخیص ایمن بودن آن کار ساده‌ای نیست و لازم است که نظارت حین ساخت تقویت شود تا حداقل از استحکام بنا مطمئن شویم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.