| کد خبر: 209226 |

تأثیر حمل و نقل عمومی در انتشار ویروس کرونا

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با عدم اجرای طرح ترافیک و تعطیلی بخشی از اصناف می‌توان تراکم در ناوگان حمل و نقل عمومی را کاهش دهیم.

تین نیوز

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با عدم اجرای طرح ترافیک و تعطیلی بخشی از اصناف می‌توان تراکم در ناوگان حمل و نقل عمومی را کاهش دهیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر،  علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در حاشیه دویست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در شهرداری تهران ستادی تحت عنوان «ستاد مقابله با کرونا شهر تهران» به ریاست شهردار تشکیل شده که ذیل این ستاد پنج کارگروه فعالیت می‌کند، گفت: بنا بر این گذاشته شد که در جلسات بعد از نوروز شورای شهر تهران، در هر جلسه مدیرانی که در این زمینه فعال هستند به صحن شورا شهر دعوت شوند.

وی با اشاره به اختلاف دیدگاه‌های پیش آمده در بحث اجرای طرح ترافیک توضیح داد: شورای ترافیک تهران که مرجع تصویب طرح ترافیک است مصوب کرده بود که از روز گذشته طرح ترافیک مجدداً آغاز شود. شورای ترافیک شهر تهران ۶ عضو دارد که به ریاست شهردار تهران تشکیل می‌شود.

اعطا ادامه داد: دیدگاه شورای شهر تهران این بود که آغاز مجدد طرح ترافیک با سیاست‌های فاصله گذاری اجتماعی مغایرت خواهد داشت. این امر باعث می‌شود جمعیت که می‌توانند از وسایل حمل و نقل خصوصی استفاده کنند به سمت حمل و نقل عمومی گسیل شوند.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: براساس آمارهای اعلام شده بیش از ٢۶ درصد از علل انتقال ویروس کرونا به حمل و نقل عمومی مربوط می‌شود و این امر ایجاب می‌کند شهرداری که متولی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری است توجه ویژه ای به نظافت آنها داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیگیری‌هایی برای توقف طرح ترافیک انجام شد، عنوان کرد: خوشبختانه در ستاد ملی کرونا توقف اجرای طرح ترافیک مصوب شد. از شورای شهر تهران هیچ فردی در شورای ترافیک عضویت ندارد و نظر شورای شهر این بود که این طرح همچنان متوقف بماند.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به شیوه فعالیت وسایل حمل و نقل عمومی به دنبال آغاز فعالیت اصناف توضیح داد: به لحاظ ناوگان حمل و نقل عمومی در حوزه ریلی و اتوبوس رانی با کمبود جدی روبرو هستیم اما با سیاست‌هایی همانند عدم آغاز طرح ترافیک و فعال نبودن بخش زیادی از اصناف از تراکم جمعیت در ناوگان حمل و نقل عمومی کاسته خواهد شد.

اعطا با بیان اینکه طبیعتاً روشن است که با شرایط مطلوب فاصله داریم، اضافه کرد: در حال حاضر یک نوع سرویس ویژه مبتنی بر تقاضا و مناسب با شرایط فاصله گذاری شهری به ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده است، اما با توجه به کمبود جدی در بحث حمل و نقل عمومی با تعطیلی اصناف می‌توان به بحث فاصله گذاری اجتماعی کمک کرد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.