| کد خبر: 206181 |

مخالفان و موافقان افزایش سقف بودجه شهرداری تهران چه گفتند؟

اعضای شورای اسلامی شهر تهران کلیات بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران را بررسی کردند.

تین نیوز

اعضای شورای اسلامی شهر تهران کلیات بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران را بررسی کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، در جلسه امروز شورای شهر تهران کلیات بودجه سال ۹۹ شهرداری بررسی شد.

در جریان بررسی کلیات بودجه، حجت نظری در انتقاد به پیشنهاد برخی از اعضای شورا مبنی بر افزایش بیش از ۱۰۰۰ میلیاردی سقف بودجه پیشنهادی شهرداری نیز گفت: شهرداری تهران لایحه‌ای را تقدیم شورای شهر کرده که ۳۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است، اما با توجه به این‌که منابع درآمدی پیشنهادی امکان تحقق ندارد افزایش سقف بودجه به نظر اشتباه است و برای شهرداری تعهداتی ایجاد می‌کنیم که بعداً گریبان ما را می‌گیرد.

وی با بیان این‌که با افزایش سقف بودجه در حوزه درآمدی پیش‌بینی‌هایی انجام داده‌ایم که امکان تحقق ندارد، ادامه داد: افزایش سقف بودجه در حالی است که باید سقف درآمدها نیز افزایش یابد و این مساله با توجه به وضعیت اقتصادی امکان تحقق ندارد و کار ما را دشوارتر می‌کند.

وی ادامه داد: در این شرایط اعضای شورای شهر از نامه‌ای صحبت می‌کنند که یک جایی با افزایش سقف درآمدهای شهری مخالفت کرده و حالا در این شرایط ما باید واقع‌بینانه‌تر بودجه را بررسی کنیم. به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت جامعه این ردیف‌های درآمدی محقق نمی‌شود و باید به عدد واقعی‌تری برسیم.

محمود میرلوحی نیز در واکنش به افزایش سقف بودجه اظهار کرد: سال گذشته شاخص‌های برنامه سوم را تدوین کردیم و بودجه سال ۱۳۹۹ در راستای شاخص‌های برنامه سوم تدوین شده است؛ فکر نکنید اگر سقف لایحه افزایش یابد مصارف نیز افزایش می‌یابد و ما درآمدها و هزینه‌ها را کنترل خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که اگر سقف بودجه کاهش نیابد مجالی برای کارهای عمرانی نمی‌ماند، تصریح کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند که با افزایش سقف بودجه پول‌ها پخش می‌شود اما ما اجازه متفرق شدن پول‌ها را نمی‌دهیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.