| کد خبر: 206180 |

ابعاد روحی بیماری کرونا کم تر از خود بیماری نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ابعاد روحی، روانی و استرس شهروندان از این بیماری، کمتر از خطر خود بیماری نیست.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ابعاد روحی، روانی و استرس شهروندان از این بیماری، کمتر از خطر خود بیماری نیست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، محسن هاشمی در جلسه علنی روز سه شنبه شورای شهر تهران با بیان اینکه شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اسلامی بودیم، گفت: مطابق با آمارهای اعلام شده، نصاب مشارکت شهروندان تهرانی در این دوره از انتخابات، ۲۵ درصد و حدود نصف انتخابات قبلی مجلس می‌باشد.

وی ادامه داد: طبیعتاً حضور بالاتر شهروندان در انتخابات، متضمن تشکیل مجلسی قوی‌تر و با ارتباط موثرتری می‌شد که به دلایل مختلف متأسفانه شاهد کاهش معنادار مشارکت مردم در کشور و به ویژه در تهران بودیم. البته باید توجه داشت که کاهش مشارکت شهروندان دلایل مختلفی دارد و باید برای بررسی و جبران این معضل همه عوامل را در نظر گرفت، عملکرد قوای سه گانه، شرایط سخت اقتصادی کشور، حوادث آبانماه و دیماه، فرایند تأیید صلاحیت‌ها و فضای غیر رقابتی در این کاهش مؤثر بوده‌اند.

هاشمی افزود: امروز کشور در شرایط دشوار و فشارهای سخت تحریمی و بین المللی قرار گرفته است و همه ما باید برای تقویت قدرت ملی، زمینه افزایش حضور و مشارکت شهروندان را فراهم کنیم.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به ورود اپیدمی کرونا به کشور گفت: این بیماری متأسفانه به تهدیدی علیه سلامتی عمومی تبدیل شده است. البته ابعاد روحی، روانی و استرس شهروندان از این بیماری، کمتر از خطر خود بیماری نیست و متأسفانه با اطلاع رسانی ناقص و دیرهنگام به افکار عمومی، اعتماد اجتماعی که در حوادث ماه‌های گذشته، آسیب دید، بازهم تضعیف گردید.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری همه توان و امکانات خود را برای تأمین و تضمین سلامت شهروندان بسیج کرده است و انتظار ما از وزارت بهداشت به عنوان متولی موضوع این است که صداقت، سرعت و دقت در اطلاع رسانی را بر هر مصلحتی ترجیح داده و اجازه ندهد، بیش از این شایعات ذهنیت عمومی را آشفته کند.

هاشمی اضافه کرد: سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، شهر سالم و مجموعه خدمات شهری نیز باید هر اقدامی را که مصلحت عمومی ایجاد می‌کند، به عمل آورند و مانع بروز یک سونامی بهداشتی در کشور شوند. همکارانم در شورای شهر تهران، با اطلاع رسانی به موقع و اقدامات ایمنی، در این مسیر پیشگام شده‌اند و امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز بدون مصلحت سنجی نگرانی مردم را مرتفع کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.