| کد خبر: 202755 |

تشریح مشکلات خط متروی هشتگرد از زبان هاشمی

رئیس شورای شهر تهران از بهره برداری سه ساعته مترو هشتگرد خبر داد و گفت: باید مشکل سیگنالینگ، مخابرات و کمبود برق این خط رفع شود.

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران از بهره برداری سه ساعته مترو هشتگرد خبر داد و گفت: باید مشکل سیگنالینگ، مخابرات و کمبود برق این خط رفع شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محسن هاشمی ظهر امروز در میان جلسه علنی شورای شهر ریاست جلسه را به ابراهیم امینی نایب رئیس سپرد و با حضور در جمع خبرنگاران در مورد چرایی عدم حضور اعضای شورا در جلسه‌ علنی در هنگام قرائت گزارش شورایاران گفت: گزارش شورایاران جزء دستور جلسه شورای شهر نیست و به همین دلیل لزومی ندارد که همه اعضا حضور داشته باشند؛ اما خوب است که همه اعضای شورای شهر در این جلسات حضور داشته باشند.

وی در مورد افتتاح مترو هشتگرد و انتقادات وارده به این افتتاح گفت: دقت داشته باشید که مترو هشتگرد جزء پروژه‌ی مترو تهران – کرج – گلهشهر- هشتگرد است و حالا با تاخیر 25 ساله این افتتاح انجام می‌شود.

هاشمی با بیان این که بخشی از تجهیزات این خط از جمله سیگنالینگ و مخابرات هنوز تکمیل نشده است، تصریح کرد: از آنجایی که قرار است شرکت بهره برداری متروی تهران از این خط بهره برداری کند اعلام کردیم که بهره برداری به صورت آزمایشی خواهد بود.

وی در مورد ناقص بودن سیستم مخابرات این خط نیز گفت: در گذشته برای کنترل خط از بی‌سیم استفاده می‌کردند اما حالا با استفاده از موبایل کارکنان و مدیران، این مساله قابل حل است.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه مسئله سیگنالینگ حساس است و باید هر چه سریعتر تکمیل شود، گفت‌: به همین دلیل بهره برداری از این خط به صورت آزمایشی اعلام شده و بر همین اساس این خط تنها دو الی سه ساعت در روز و از ساعت 11 تا 13 خدمات رسانی خواهد کرد و بعد از آن که کمبودهای خط در یک الی دو ماه آینده برطرف شد کم کم می‌توانیم ساعت خدمت رسانی را افزایش دهیم. ضمن اینکه دقت داشته باشید که اکثر پروژه‌های ریلی این گونه افتتاح می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر این که مسئولان هشتگرد باید هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکلات سیگنالینگ و تکمیل آن اقدام کنند، اظهار کرد: مسئولان هشتگرد قول دادند که هر چه زودتر این مهم تکمیل شود.

به گفته‌ی هاشمی، خط متروی هشتگرد به صورت آزمایشی و رایگان خدمت رسانی خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این خط با وجود نواقص زیاد افتتاح شد؟ گفت : زمانی که من مدیر عامل مترو بودم و ایستگاه گلشهر و کرج ساخته شد گفتند که هشتگرد را هم بساز اما گفتم که پول نداریم. حالا دیدیم که خوشبختانه شهرهای اقماری بخصوص هشتگرد، تامین سرمایه کرد و این مهم محقق شد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بهره برداری از این خط با متروی تهران است اما از نظر برق نیز کمبود داریم و لازم است که یک پست برق ای‌تی‌پی تقویت کننده نصب شود، تصریح کرد: اما مشکل سیگنالینگ این خط باید هر چه سریعتر رفع شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شهردار تهران، 2 درصد عوارض تاکسی‌های اینترنتی را بخشیده گفت‌:در این خصوص عضو هیات رئیسه به شهردار تذکر داد و حتما حناچی نیز به این موضوع پاسخ می‌دهد و آن را منتشر می‌کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.