| کد خبر: 195072 |

۳۸ درصد نام‌گذاری معابر مختص شهدای گرانقدر است

۳۸ درصد نام‌گذاری‌های معابر شهری مختص به شهدای گرانقدر و شهدای مدافع حرم است.

تین نیوز

 رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۳۸ درصد نام‌گذاری‌های معابر شهری مختص به شهدای گرانقدر و شهدای مدافع حرم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محمد جوادحق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در صد و شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دو سال گذشته تحقق توسعه پایدار در برنامه سوم شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تصویب بودجه فرهنگی و اجتماعی منطبق با اهداف برنامه، اقدام دوم این کمیسیون بود که با بررسی دقیق بودجه واحد‌های تابعه شهرداری تهران همراه بود.

حق‌شناس گفت: بحث پیگیری و احیا و شروع پهنه‌های فرهنگی در تهران که براساس مصوبات مغفول مانده گذشته باید انجام می‌گرفت یکی دیگر از اقدامات این کمیسیون بود که در پهنه رودکی به مرحله اجرا رسید.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: آغاز مطالعات مربوط به قطب‌های گردشگری در چهار گوشه شهر تهران یکی دیگر از اقدامات این کمیسیون بود که راسته‌های کتاب و صنایع دستی را شامل می‌شود.

وی افزود: تغییر رویکرد در نامگذاری معابر شهر تهران به نام مشاهیر و علی‌الخصوص مشاهیر زنده یکی از برنامه‌های انجام شده در کمیسیون فرهنگی بود که تعداد زیادی از معابر به نام شهیدان و شاعران و هنرمندان نامگذاری شد.

حق‌شناس با اشاره به این‌که ۶۲ درصد نامگذاری‌ها مربوط به مشاهیر و هنرمندان بوده است، گفت: ۳۸ درصد اسامی و نامگذاری‌ها هم مربوط به شهدای گرانقدر و شهدای مدافع حرم بوده است که این اتفاق بی‌سابقه بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی به ساخت و بازسازی خانه مشاهیر نظیر خانه نیما و سیمین و خانه استاد انتظامی اشاره کرد و گفت: بازسازی این خانه‌ها اقدام بزرگی محسوب می‌شود که به افزایش هویت شهر منجر می‌شود.

وی به بحث توجه به بودجه برای افزایش آگاهی مردمی در بودجه شهرداری تهران هم اشاره کرد و گفت: این هم اقدام بزرگی محسوب می‌شود زیرا منجر به افزایش توانمندی‌های مردم می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.