| کد خبر: 192804 |

نگاه به انتخابات شورایاری‌ها نباید سیاسی و جناحی باشد

برگزاری انتخابات محلی درتهران هم‌زمان با حساسیت‌ها و هیجانات در حوزه‌ سیاست خارجی و خلیج‌فارس، نشان‌دهنده‌ اوج ثبات و آرامش در جمهوری اسلامی است.

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران، با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در چهارم مرداد، تاکید کرد: نباید نگاه ما به انتخابات شورایاری‌ها سیاسی و جناحی باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن هاشمی در ابتدای جلسه علنی شورای شهر با بیان این که در آستانه انتخابات مهم شورایاری قرار داریم و این موضوع با حساسیت ویژه دنبال می‌شود گفت: برگزاری انتخابات محلی درتهران هم‌زمان با حساسیت‌ها و هیجانات در حوزه‌ی سیاست خارجی و خلیج فارس، نشان دهنده‌ اوج ثبات و آرامش در جمهوری اسلامی است.

وی با بیان این که شوراهای محل مطابق با اصل هفتم قانون اساسی آخرین حلقه از زنجیره حاکمیت جمهوری اسلامی هستند گفت: این امر برای نظام، رضایتمندی مردم، کارآمدی و اقتدار به همراه دارد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این‌که برگزاری موفق انتخابات شورایاری‌ها گامی در جهت تمرکز زدایی از ساختار رسمی به سمت جامعه است گفت: نباید نگاه ما به انتخابات شورایاری‌ها سیاسی و جناحی باشد. بلکه باید این انتخابات را فرصتی برای تبلور عمیق مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی آن هم در اوج فشارهای ظالمانه قدرت‌های جهانی بدانیم و نشان دهیم که مردم مهمترین پشتوانه نظام هستند.

به گفته هاشمی، شوراها رکن مردم نهاد جمهوری اسلامی هستند و در شرایطی که دستگاه دیپلماسی کشور با زبان منطق و استدلال و نیروهای مسلح با زبان اقتدار از منافع ملی دفاع می‌کنند مدیریت شهری نیز تمام تلاش خود را در جهت خدمت به مردم و رضایت آنها به کار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که نظام بین‌الملل به خوبی صلح طلبی و حقانیت جمهوری اسلامی را در کنار دفاع از منافع ملی و حقوق اساسی ایران مشاهده می‌کند گفت: این نظام عملکرد ایران را به عنوان دفاع طبیعی از منافع ملی در چارچوب قوانین بین‌المللی و پایبندی به تعهدات و معاهدات مشروع ، می‌پذیرد.

محسن هاشمی پس از قرائت این نکات جلسه را ترک کرد و ریاست شورا را به امینی، نایب رئیس سپرد و با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این نکته که چرا جلسه را ترک کردید؟ گفت: باید ساعت ۱۰ در ریاست جمهوری باشم.

وی در واکنش به اصرارهای خبرنگار مبنی بر این که به چه دلیل به ریاست جمهوری می‌روید؟ به شوخی گفت: می‌دانید که ما در ریاست جمهوری بودیم و الان هم هوم سیتی داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.