| کد خبر: 191083 |

انتخابات شورایاری‌های پایتخت ۴ مرداد برگزار می‌شود

ثبت‌نام و بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شورایاری‌ها به صورت مکانیزه و از طریق اتوماسیون انجام می‌شود.

تین نیوز

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران و رییس ستاد پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های پایتخت اعلام کرد: این انتخابات چهارم مرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا جوادی یگانه در نشست خبری تشریح شرایط برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها با اشاره به آغاز ثبت نام شورایاری‌ها از روز گذشته (سوم تیر) افزود: این انتخابات در ۳۵۲ محله شهر تهران برگزار خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: ثبت نام و بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شورایاری‌ها به صورت مکانیزه و از طریق اتوماسیون انجام می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران اضافه کرد: داشتن حداقل و حداکثر سن، ساکن یا شاغل محله بودن و حداقل مدرک تحصیلی از جمله شرایط نامزدی است که به صورت خوداظهاری از داوطلبان گرفته می‌شود.

او با بیان اینکه در این دوره ۲ مصوبه توسط شورای اسلامی شهر به آیین نامه شورایاری‌ها اضافه شد، اظهار داشت: نداشتن حق دخالت در امور اجرایی، اداری و مالی مدیریت شهری و اینکه مدیریت شهری موظف به اخذ نظرات مشورتی شورایاری‌ها در اتخاذ تصمیات محلی است از جمله این مصوبات به شمار می‌رود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در وظایف و اختیارات شورایاری‌ها اجباری وجود ندارد اظهار داشت: مدیریت شهری موظف به اخذ نظرات شورایاری‌هاست.

جوادی یگانه افزود: برای انتخابات دوره پنجم شورایاری‌ها ارکانی از جمله شورای راهبردی، ستاد هماهنگی شورایاری‌ها و هیات اجرایی مرکزی تدارک دیده شده است.

او با اشاره به این‌که نیمی از جمعیت شهر تهران را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: با این وجود ۱۱ درصد از اعضای شورایاری فعلی زنان هستند و متاسفانه میزان در نظر گرفتن ملاحظات زنان و توانیابان (معلولان) در تصمیم‌گیری‌ها عدد پایینی دارد.

رییس ستاد پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها خاطرنشان کرد: ساز و کار شورایاری‌ها به گونه‌ای نیست که شهرداری موظف به اجرای تصمیم‌های آنها باشد اما مدیریت شهری موظف به شنیدن نظرات آنهاست.جوادی یگانه میزان بودجه در نظر گرفته شده از سوی شورای شهر برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها را ۶ میلیارد تومان ذکر کرد.

سیدحمید طهایی، دبیر اجرایی انتخابات شورایاری‌ها نیز همچنین در این جلسه در پاسخ به این موضوع که در انتخابات دوره گذشته عده‌ای با اتوبوس، کامیون و وانت برای رای‌گیری به محلات منتقل می‌شدند، اظهار داشت: قبل از روز رای‌گیری در مناطق مختلف پیش ثبت نام انجام و شعبه اخذ رای مشخص می‌شود که شهروندان باید در روز رای‌گیری به همان شعبه مراجعه کنند.

جوادی یگانه معاون شهردار نیز در این باره توضیح داد: رفتن از محله‌ای به محله دیگر برای رای دادن کار غیرقانونی و تخلف نیست؛ برای رای دادن تنها شرط داشتن ۱۸ سال تمام ذکر شده است.به گزارش ایرنا داوطلبان شرکت در انتخابات شورایاری‌ها با مراجعه به نشانی

Shorayari.tehran.ir می‌توانند با ارایه مدارک مورد نیاز، تقاضای خود را برای شرکت در این انتخابات ثبت کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.