| کد خبر: 188056 |

◄ تدابیر سختگیرانه‌تر شورا برای انتخابات شورایاری‌ها

با توجه به این‌که موضوع شورایاری ها با مشارکت نمایندگان مردم در محلات باید برگزار شود، پیش بینی شده که معتمدین محلات از جمله نمایندگانی از انجمن های اولیا و مربیان، کسبه، بسیج محله، مساجد محلات، سمن ها و نماینده هیات های مذهبی محلات، نماینده نظام پزشکی و نماینده تشکل های کارگری، در انتخابات حضور داشته باشند.

تین نیوز

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح جزئیات آیین نامه اجرایی انتخابات شورایاری‌ها، گفت: در این آئین نامه ۴ رکن برای برگزاری انتخابات شورایاری ها در نظر گرفته شده که ستاد هماهنگی شورایاری‌ها متشکل از هفت عضو شورا به ریاست احمد مسجدجامعی به‌عنوان مسئول برگزای انتخابات در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، علی اعطابا اشاره به  شورای راهبردی انتخابات را از دیگر رکن های مطرح شده در آیین نامه این انتخابات دانست و اظهار کرد: ترکیب پیش‌بینی شده به ریاست رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها و عضویت شهردار و یا معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران، فرماندار تهران، نماینده وزارت اطلاعات، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، معاون اجتماعی نیروی انتظامی تهران بزرگ، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان‌های تهران، فرمانده بسیج تهران، رئیس نظام پزشکی و رئیس اتاق اصناف در این شورا است.

وی در ادامه تصریح کرد: ایجاد هیات نظارت بر انتخابات شورایار‌ی‌ها یا هیات نظارت مرکزی و هیات نظارت در هر منطقه و هیات اجرایی مرکزی و هیات اجرایی منطقه‌ای از دیگر موارد پیش‌بینی شده برای انتخابات شورایاری‌ها است.

اعطا با تاکید بر ضرورت انتخاب فرد اصلح به منظور حلقه واسط میان مردم و شوراهای شهرها، افزود: با توجه به اینکه موضوع شورایاری ها با مشارکت نمایندگان مردم در محلات باید برگزار شود، پیش بینی شده که معتمدین محلات از جمله نمایندگانی از انجمن های اولیا و مربیان، کسبه، بسیج محله، مساجد محلات، سمن ها و نماینده هیات های مذهبی محلات، نماینده نظام پزشکی و نماینده تشکل های کارگری، در انتخابات حضور داشته باشند.

 عضوشورای اسلامی شهر تهران مهم‌ترین وظایف مجمع معتمدین محلات را حضور در شعب اخذ رای و در هیات‌های نظارت در مناطق عنوان کرد و ابراز داشت: شرایط داوطلبان برای انتخابات شورایاری‌ها سخت گیرانه‌تر شده و علاوه بر شرایط عمومی که باید داشته باشند، داوطلبان شورایاری‌ها باید در محله مورد نظر سکونت و یا اشتغال داشته داشته و تغییر محل سکونت هر یک از اعضا به خارج از محدوده مورد نظر موجب سلب عضویت آن‌ها از شورایاری محل انتخاب خواهد بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به این نکته نیز پرداخت که، طبق این آیین‌نامه در واقع هیچ کدام از کارمندان شهرداری مرکز، نواحی و یا سازمان‌های وابسته به شهرداری، و کارکنان شورای شهر تهران نمی‌توانند کاندید انتخابات شورایاری شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.