| کد خبر: 181145 |

◄ ۲۰ دستگاه نردبان آتش‌نشانی در گمرک خاک می‌خورد

نوسازی و تجهیزات آتش‌نشانی به‌خصوص تأمین بالابرهای مخصوص ساختمان‌های بلندمرتبه در دستورکار قرار دارد. مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه شورای‌شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: تعدادی از نردبان‌های سازمان آتش‌نشانی از گمرک ترخیص شد؛ اما هنوز ۲۰ دستگاه نردبان در گمرک معطل‌مانده است.

تین نیوز

نوسازی و تجهیزات آتش‌نشانی به‌خصوص تأمین بالابرهای مخصوص ساختمان‌های بلندمرتبه در دستورکار قرار دارد.

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه شورای‌شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: تعدادی از نردبان‌های سازمان آتش‌نشانی از گمرک ترخیص شد؛ اما هنوز ۲۰ دستگاه نردبان در گمرک معطل‌مانده است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، فرهانی بابیان اینکه متأسفانه گمرک به بهانه عدم پرداخت حق گمرکی این تجهیزات، از ترخیص آنها جلوگیری می‌کند، گفت: گمرک مطالبه مبلغ میلیاردی برای حق‌الزحمه و گمرکی این تجهیزات دارد، درحالی‌که این تجهیزات هیچ استفاده اقتصادی ندارند و تنها برای افزایش ایمنی شهر و مردم و همچنین پاسخگویی به حوادث و بحران‌ها از آن استفاده می‌شود و جای سؤال است که چرا باید وجوه بالا پرداخت شود، درحالی‌که هرروزی که از عدم ترخیص این تجهیزات بگذرد امنیت شهروندان به خط می‌افتد.

او بابیان اینکه عمر تجهیزات آتش‌نشانی  به بیش از  ۱۰ سال رسیده است درحالی‌که براساس استاندارهای جهانی عمر این تجهیزات باید کمتر از این رقم باشد گفت: عمده تجهیزات آتش‌نشانی فرسوده محسوب می‌شوند و به همین دلیل  امکان دارد هرلحظه خودرویی دچار نقص شود.

رئیس کمیته بودجه شورای‌شهر تهران در پاسخ به این سؤال که چرا از ظرفیت مجمع امید ۵۱ نفره و حضور شهردار در هیأت دولت برای حل این مشکل استفاده نمی‌شود، گفت: در مجمع مقرر شد تا مدیرعامل آتش‌نشانی نامه‌ای مستند در مورد این تجهیزات معطل‌مانده تهیه کند تا با هماهنگی نمایندگان مجلس، بتوانیم نسبت به ترخیص این تجهیزات از  گمرک اقدام کنیم، امید است طی ماه‌های آینده بتوانیم خبرهای خوبی در مورد ترخیص این تجهیزات از گمرک داشته باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.