| کد خبر: 181019 |

◄ پولی شدن تردد در تونل‌ها منتفی شد

دولت به سوخت یارانه می‌دهد؛ اما به حمل‌ونقل عمومی نمی‌دهد. محسن هاشمی، رئیس شورای‌شهر تهران بابیان این مطلب گفت: نمی‌توان تمام پول بلیت را از مسافر گرفت.

تین نیوز

دولت به سوخت یارانه می‌دهد؛ اما به حمل‌ونقل عمومی نمی‌دهد.

محسن هاشمی، رئیس شورای‌شهر تهران بابیان این مطلب گفت: نمی‌توان تمام پول بلیت را از مسافر گرفت.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، در جلسه بررسی جزئیات لایحه برنامه پنج‌ساله سوم شهرداری تهران ماده ۵۲ موردبررسی قرار گرفت. در این جلسه هاشمی پیشنهاد حذف بند ۱۰ از این ماده را مطرح کرد.

در بند ۱۰ این ماده آمده؛ شهرداری موظف به برنامه‌ریزی و قیمت‌گذاری بلیت حمل‌ونقل همگانی (ریلی و غیر ریلی) با اصلاح فرآیندهای موجود است؛ به‌نحوی‌که تا پایان برنامه قیمت تمام‌شده بلیت توسط مسافر پرداخت شود.

رئیس شورای‌شهر تهران در این خصوص گفت: در کشورمان به سوخت یارانه می‌دهیم و به حمل‌ونقل همگانی یارانه نمی‌دهیم؛ درحالی‌که سوخت باید گران شود تا مصرف آن پایین‌تر بیاید و حمل‌ونقل همگانی باید یارانه بگیرد تا مردم بیشتر از آن استفاده کنند.

او ادامه داد: در حمل‌ونقل همگانی یک‌سوم از هزینه را باید مسافر پرداخت کند؛ همچنین یک‌سوم را دولت و یک‌سوم را شهرداری پرداخت می‌کند. ما باید همواره این روند را حفظ کنیم و اگر می‌گوییم مسافر باید سهم خود را در حمل‌ونقل همگانی پرداخت کند، منظور همین یک‌سوم است؛ بنابراین قانوناً نمی‌توان قیمت بلیت را در حمل‌ونقل همگانی خیلی بالا برد.

بند ۱۰ با موافقت اعضا حذف شد و ماده ۵۲ با حذف این بند به تصویب رسید.

پس‌ازاین جلسه هم هاشمی درباره اظهارنظرش در مورد عوارض تردد در تونل‌های شهری گفت: آنچه من گفته بودم، این بود که شهرداری براساس یکی از بندهای برنامه دوم پنج‌ساله که مربوط به سال‌های 92 تا 97 است موظف  شده بوده است که برای تردد در تونل‌های شهری عوارضی تعیین کند، اما در مصاحبه دیروز من نوشته‌اند شهرداری موظف است.

رئیس شورای‌شهر تهران ادامه داد: اگر این عبارت موظف شده بوده است را تیتر می‌کردند، هیچ مشکلی نداشت. اگر چیزی درباره اخذ عوارض برای تردد در تونل‌های شهری در برنامه دوم توسعه شهری مطرح‌شده بوده، مربوط به همان برنامه بوده است و در برنامه سوم که اکنون درحال تصویب آن هستیم، چنین چیزی آورده نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.