| کد خبر: 175534 |

◄ پاسخ محسن هاشمی به موضوع کناره‌گیری افشانی و شنود در شهرداری تهران

هنوز نامه‌ای از وزارت کشور مبنی‌بر شمولیت قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نسبت به شهردار تهران به شورای‌شهر تهران نرسیده است. محسن هاشمی، رئیس شورای‌شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: اکنون باید وزیر کشور در این خصوص تصمیم بگیرد به‌هرحال شرایط احراز آقای افشانی با بازنشستگی ایشان مخدوش شده و باطل شدن یا نشدن حکم ایشان مربوط به وزارت کشور است.

تین نیوز

هنوز نامه‌ای از وزارت کشور مبنی‌بر شمولیت قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نسبت به شهردار تهران به شورای‌شهر تهران نرسیده است.

محسن هاشمی، رئیس شورای‌شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: اکنون باید وزیر کشور در این خصوص تصمیم بگیرد به‌هرحال شرایط احراز آقای افشانی با بازنشستگی ایشان مخدوش شده و باطل شدن یا نشدن حکم ایشان مربوط به وزارت کشور است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، هاشمی در حاشیه نود و چهارمین جلسه علنی شورای‌شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث طرح دوفوریتی استثنا کردن شهرداران کلان‌شهرها گفت: این طرح مربوط به شورای‌شهر نیست. درست است که این ایده در شورای‌شهر مطرح‌شده اما ایده‌ای است که در مجلس هم مطرح است. دلیلش هم این است که ارگان‌های دیگر نیز درخصوص قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مشکلاتی دارند و مثلاً ارگانی مثل وزارت اطلاعات با این قانون بسیاری از نیروهای باتجربه خود را از دست می‌دهد.

او افزود: البته قانون به آنان اجازه داده یک درصد از نیروهای بازنشسته خود را حفظ کنند؛ اما آنان باز هم معتقدند این درصد کم است. همچنین شنیده‌ام قوه قضائیه هم قضات باتجربه‌ای دارد و با قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان آنان را از دست خواهد داد. علاوه‌بر این شنیده‌ام فرهنگسراها هم ازآنجاکه نیروهای باسواد و عالمی دارند که بازنشسته خواهند شد با این قانون مشکل‌دارند. در مورد شهرداران هم تعداد زیادی از شهرداران کلان‌شهرها در رابطه با این قانون به مشکل برمی‌خورند.

هاشمی با بیان اینکه امروز در جلسه هم‌اندیشی موضوع بازنشستگی شهردار را به بحث گذاشتیم، گفت: قرار شد یک هفته دیگر هم صبر کنیم تا ببینیم نتیجه چه می‌شود.

او درخصوص جایگزین‌های احتمالی شهرداری تهران عنوان کرد: با فرض یک‌درصدی اینکه شهردار تهران تغییر کند اعضای شورا در این خصوص باهم مشورت می‌کنند و پیش‌ازاین هم بحث‌های مرتبط با احتمال جایگزینی در کمیسیون‌های شورا مطرح بوده است. به‌هرحال برخی اسامی در ذهن‌ها پرورش می‌یابند و در زمان لازم اعلام می‌شوند.

شنود در همه کشور وجود دارد

هاشمی در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به مسئله شنود تلفن برخی از کارمندان و معاونان شهرداری بیان کرد: مسئله شنود سوءتفاهمی است که با صحبت‌های برخی افراد اتفاق افتاده است. من قطعاً باکسانی که این سخن را گفته‌اند صحبت می‌کنم و به حقیقت پی برده و به موضوع رسیدگی می‌کنم.

رئیس شورای‌شهر تهران ادامه داد: البته همان‌طور که می‌دانید شنود در همه جای کشور به‌صورت جدی وجود دارد. ابزار شنود آن‌قدر ارزان شده که حتی افراد عادی و زن و شوهرها هم از آن استفاده می‌کنند. شنود از صدر اسلام بوده و هنوز هم هست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.