| کد خبر: 168702 |

◄ تعرفه صادرات در بنادر صفر شود

با توجه به محدودیت‌های منابع دولتی حضور بخش خصوصی در راستای تامین زیرساخت‌های لازم بندری در جهت صادرات بیشتر باید تقویت شود.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت کاهش حداکثری تعرفه صادرات در بنادر تاکید کرد و گفت: تقویت بخش خصوصی

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از خانه‌ملت حسن خسته‌بند، با اشاره به اینکه تعرفه صادرات در بنادر دریای خزر تا هفت درصد شامل تخفیف شده است، گفت: هر چه میزان تعرفه‌های صادراتی کاهش یابد وضعیت اقتصادی با توجه به میزان صادرات بهتر خواهد شد.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه روند نزولی تعرفه‌های صادراتی باید ادامه داشته باشد، افزود: در شرایط فعلی باید به سمت افزایش صادرات با ارائه مشوق‌های لازم حرکت کنیم و در این راستا حذف تعرفه‌های صادراتی نیز می‌تواند مفید باشد.

تقویت صادرات نیازمند تقویت زیرساخت‌ها

خسته‌بند با انتقاد از آماده نبودن زیرساخت‌های کشور در حوزه تقویت صادرات در بنادر، تصریح کرد: متاسفانه در حوزه زیرساخت‌ها هنوز ضعف داریم و تا زمانی که نتوانیم این نواقص را رفع کنیم بهبود وضعیت اقتصادی میسر نمی‌شود.

وی بابیان اینکه هنوز کشتی‌های سردخانه‌دار در بسیاری از بنادر کشور نداریم، افزود: ضعف در چنین زیرساخت‌هایی ظرفیت صادراتی کشور را به‌شدت کاهش داده و این مزیت‌ها را نصیب کشورهای رقیب می‌کند.

تقویت بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های صادراتی لازم است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه تقویت بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های صادراتی باید مدنظر دولت باشد، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع دولتی حضور بخش خصوصی در راستای تامین زیرساخت‌های لازم بندری در جهت صادرات بیشتر باید تقویت شود.

خسته‌بند بابیان اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته با کاهش حداکثری تعرفه‌های صادراتی رونق اقتصادی مطلوبی را به دست آورده‌اند، گفت: در کنار کاهش تعرفه‌های صادراتی باید زیرساخت‌های و امکانات زیر بنایی در بنادر ایجاد شود تا سرمایه‌گذار راغب به حضور در این حوزه شود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به مهیا نبودن بسیاری از شرایط در حوزه بنادر بخش خصوصی تمایلی به حضور در این بخش ندارد، افزود: دولت در این رابطه باید به‌عنوان حلقه واسط سیکل به هم مرتبط صادرات را مدیریت کرده و با فراهم کردن شرایط و ارائه مشوق‌های لازم بخش خصوصی را فعال کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از آمادگی مجلس برای کمک به دولت در راستای تقویت امکانات بندری در کشور خبر داد و تصریح کرد: دولت باید با واگذاری بسیاری از مسئولیت‌های خود به بخش خصوصی زمینه توسعه کشور را فراهم کند.

کاهش تعرفه ها نخستین پازل رشد صادرات است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، نیز بر این باور است تقویت صادرات در کشور منوط به تکمیل پازل‌های بسیاری است، گفت: دولت باید بخش خصوصی را ترغیب به تکمیل زیرساخت های بندری کند.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به اینکه تعرفه صادرات در بنادر دریای خزر تا 7 درصد شامل تخفیف شده است، گفت: با توجه به اینکه ایران در دریای خرز مراودات زیادی با کشورهای مختلف از جمله روسیه دارد اعمال چنین تخفیف‌هایی می تواند حجم صادرات کشور را افزایش دهد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه بیش‌ترین مراودات ایران در بنادر دریای خزر با کشور روسیه است، افزود: با توجه به اینکه روسیه در تحریم قرار گرفته ما می توانیم با تامین مواد غذایی این کشور ارزآوری خوبی را رقم بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه مراوده ایران با روسیه در بنادر دریای خزر مبتنی بر صادرات است، تصریح کرد: کاهش تعرفه‌ها یکی از راهکارهایی است که می تواند تجار ایرانی را تشویق به حضور بیشتر در عرصه برای صادرات کند؛ اما متاسفانه آماده نبودن بسترهای صادرات و امکانات بندری در کشور از جمله امکانات سخت افزاری و نرم افزاری همچون بیمه شرایط صادرات در کشور را سخت کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.