| کد خبر: 160244 |

◄ احداث هر کیلومتر خط مترو حداقل ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با تأکید بر اینکه خط متروی تهران و حومه باید به‌طور یکپارچه به هم متصل شود از تعیین ۸۰۰۰هزار میلیارد تومان اوراق برای توسعه حمل‌ونقل شهری در بودجه ۹۷ خبر داد.

تین نیوز

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با تأکید بر اینکه خط متروی تهران و حومه باید به‌طور یکپارچه به هم متصل شود از تعیین ۸۰۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق برای توسعه حمل‌ونقل شهری در بودجه ۹۷ خبر داد و گفت: قرار شده که حداقل 50 درصد از آن به حوزه حمل‌ونقل عمومی تخصیص یابد.

به گزارش تین‌نیوز، محسن علیجانی زمانی با تائید اظهار نظر رئیس شورای شهر تهران، در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای هر یک کیلومتر خط مترو حداقل 250 میلیارد تومان اعتبارات لازم است، کما اینکه در بودجه 97 برای احداث متروی اسلامشهر 10 میلیارد تومان تعیین‌شده است و این در حالی است که احداث 8 کیلومتر خط مترو در این منطقه به 2000میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید تلاش خواهیم کرد هم در بودجه 97 و هم در بودجه 98 اعتبارات بهتری برای توسعه خطوط متروی تهران تا اطراف آن تخصیص یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تأکید کرد: البته در لایحه بودجه 97 هم اجازه داده‌شده است که سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برای حمل‌ونقل از اوراق استفاده کنند، به این صورت که 50 درصد اصل و سود بر عهده دولت بوده و 50 درصد هم بر عهده سازمان شهرداری‌ها باشد و پیشنهادی هم مطرح‌شده مبنی بر اینکه 100 درصد اصل بازپرداخت توسط دولت صورت بگیرد.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.