| کد خبر: 126792 |

◄ بحران نشت آب تونل توحید با هزینه چهار برابری هم حل نشد

تین‌نیوز| رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران مشکل نشت آب تونل توحید را ناشی از عدم مهار قنات فرمانیه در مسیر ساخت این تونل دانست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد حقانی با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: کار مهار آبی که به تونل توحید وارد می‌شود باید به‌طور اساسی و یک‌باره انجام گرفته و برای همیشه ایزوله شود.

وی که در گفت‌وگو با این شبکه خبری سخن می‌گفت، افزود: مسئولان ساخت تونل توحید باید مسیر قنات فرمانیه را دنبال‌گیری کرده و آب آن‌را به مسیری که در حال حاضر در جریان است تغییر دهند تا مشکل برای همیشه از میان برداشته شود زیرا، ادامه این روند باعث تحلیل رفتن توان سازه‌های این بخش از معبر شهری می‌شود.

حقانی با تاکید بر این موضوع که آب همیشه راهی برای خروج پیدا می‌کند، گفت: باید دانست چاره‌اندیشی در این‌باره باید در اولویت قرار بگیرد و جلوگیری از ادامه روند چکه آب یکی از مباحثی باشد که مدیریت شهری بایستی به آن بپردازد.

به گزارش تین‌نیوز، به ظاهر کار نفوذ آب در سازه‌های تونل توحید به حدی بالا گرفته که نه تنها حقانی به عنوان رئیس کمیسیون محیط‌زیست نگران آن است که دیگر اعضای شورا نیز در خصوص آن به شدت از وضعیت به وجود آمده نگران هستند.

تندگویان یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران است که در این‌باره به تین‌نیوز گفت: گویا پروژه آب‌بندی تونل توحید شکست خورده و روی آن‌را نداریم که به مردم این موضوع را اعلام کنیم.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در  یکی از تذکرات خود، اعلام کرد: گویا پروژه آب‌بندی تونل توحید شکست خورده و روی آن‌را هم نداریم که به مردم این موضوع را اعلام کنیم.

 
وی با بیان این‌که «مدیریت شهری بهتر است حقیقت را به مردم بگوید»، تصریح کرد: حل مشکل ریزش آب از تونل توحید از سال 88 در دستور کار قرار دارد و شهرداری ابتدای سال 95 اعلام کرد که با قرارداد سه میلیارد تومانی آب‌بندی را تا پایان شهریور انجام می‌دهد، اما بعد از مدتی این عدد به شش میلیارد، 9 میلیارد و سرانجام معاون مربوطه اعلام کرده است که تا پایان سال آب‌بندی تونل توحید را با 12 میلیارد تومان به اتمام می‌رساند؛ این چه مدل پیمانکاری است که شاهد افزایش چهار برابری بها هستیم؛ هیچ کجای دنیا این مدل پیمانکاری قابل پذیرش نیست.
 
عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز در این‌باره به این شبکه خبری، گفت: با توجه به این‌که در صحن علنی شورا در خصوص پروژه آب‌بندی تونل توحید تذکرات متعددی داده شده است اما هم‌چنان گزارشی از آن به دست ما نرسیده است و نمی‌دانیم تکلیف این تونل چه شد.
 
این سخنان در حالی گفته می‌شود که معاون فنی شهرداری تهران از ایمن بودن این تونل خبر داده و گفته این تونل از نظر سازه مشکل ندارد و اولین تجربه احداث تونل شمال به جنوب تهران است.

وی هم‌چنین افزوده: عدم آب‌بندی کامل باعث شده تا شاهد نفوذ آب به داخل تونل باشیم اما این مساله امنیت تونل توحید و خودروها را به خطر نمی‌اندازد. 

به گزارش تین‌نیوز، نظریه دیگری در این‌باره وجود دارد و آن‌هم تامین بخشی از مواد مورد نیاز کار آب‌بندی تونل توحید است که ظاهرا باید از کشورهای دیگر به کشور وارد شود که سال‌ها است در دست اقدام است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.