| کد خبر: 154447 |

◄ رفع گره‌های ترافیکی تهران از فوریت خارج شد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از شورا خواست تا طرح رفع گره‌های ترافیکی که به درخواست پلیس راهور در دستورکار قرار گرفته بود را از یک فوریت خارج کرده و به صورت عادی به آن رسیدگی کند.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از شورا خواست تا طرح رفع گره‌های ترافیکی که به درخواست پلیس راهور در دستور کار قرار گرفته بود را از یک فوریت خارج کرده و به صورت عادی به آن رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محسن پورسیدآقایی با اشاره به این‌که لزومی در رسیدگی یک فوریتی در طرحی که از صرفه اقتصادی برخوردار نیست احساس نمی‌شود، اظهار کرد: مطالعه کافی در طرحی که پلیس راهور به منظور رفع گره‌های ترافیکی به شورا ارائه کرده و خواسته تا با یک فوریت به تصویب برسد، انجام نگرفته و لذا کاری که فاقد نگاه کارشناسی باشد را نباید به مرحله اجرا گذاشت.

وی در ادامه سخنان خود، افزود: از 16 موردی که در پلیس خواستار رسیدگی شورا به آن در طرح رفع گره‌های ترافیکی شده است چند مورد قابل اجرا نیست و باقیمانده نیست از صرفه اقتصادی برای اجرا برخوردار نیستند.

پس از استماع سخنان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران، شورا موضوع را به رای گذاشت که قرار شد، طرح یک فوریتی طرح رفع گره‌های ترافیکی ارائه شده از سوی پلیس، به صورت عادی رسیدگی شود.

محسن هاشمی رفسنجانی نیز در پایان اعلام کرد: طرح رفع گره‌های ترافیکی به صورت عادی و در کمیسیون مربوطه به شور گذاشته شده و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

شکل برخی بزرگراه‌ها عرض اضافه است

معاون شهردار تهران در این نشست همچنین با بیان این‌که «ایجاد قیف ترافیکی در بعضی بزرگراه ها به دلیل عرض اضافه است» گفت: باید لاین‌های مشخص و واحدی در طول بزرگراه‌ها وجود داشته باشد و نمی‌شود در مقطعی بزرگراهی چهارلاینه و سپس در ادامه مسیر سه‌لاینه شود. باید این عرض‌های اضافه به فوریت اصلاح شود.

پورسیدآقائی در ادامه سخنان خود افزود: برخی از این گره‌های ترافیکی با بودجه‌های بالای ۱۰ میلیارد تومان قابل حل است و این هزینه‌ها با نگاه ما همخوانی ندارد زیرا با تأکید بر خودرومحوری است در حالی که ما موافق نگاه «شهر انسان محور» هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.